مدیریت شهری

ملک باغات و احداث بوستان عمومی در شمال تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد محمدی شهردار ناحیه سه  منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت : ناحیه سه شهرداری منطقه یک دارای سه محله قدیمی دربند، گلابدره و امامزاده قاسم(ع) است که طی سه سال گذشته اقداماتی در قالب جلوگیری از ساخت و ساز در باغات قدیمی در این محدوده انجام شده و  طی آن باغ ملک، آبک ، وزیری، انجیری و… تملک و به بوستان های عمومی تبدیل شد.

محمدی گفت: پیاده روسازی و زیباسازی رود دره گلابدره به مساحت ۳۰ هزار متر مربع از دیگر اقدامات اجرایی در این ناحیه بوده که فضای مناسبی را برای پیاده روی شهروندان تهرانی مهیا کرده است.

این مقام مسئول به احداث بوستان جنگلی ۵/۲۷ هکتاری گلابدره و سورتمه تهران در ارتفاعات این بوستان اشاره کرد و گفت: این بوستان یکی از بوستان های فرامنطقه ای شهر تهران است و مورد توجه خاص گردشگران قرار دارد.

شهردار ناحیه سه  منطقه یک تصریح کرد: نیاز محله به ایستگاه آتش نشانی و احداث این ایستگاه در خیابان دربند ، ابتدای خیابان شکیبایی اقدام دیگری بود که در راستای ارتقاء ایمنی و امداد رسانی سریع در معابر کوچه باغی این محله انجام شد.

وی افزود: احداث سوله بحران، پله بندی در معابر کوچه باغی و پرشیب ، میدان میوه و تره بار، تعریض خیابان دربند با تملک هتل دربند و ساماندهی پیاده راه دربند به سربند و مسیر کوهنوردی … از دیگر اقدامات اجرا شده در این ناحیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا