شورای شهر

در تصویب بودجه شهرداری چه تخلفی صورت گرفته است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران اظهارداشت: روند و فرایند تصویب بودجه به اینگونه است که لایحه بودجه توسط شهرداری تهران به شورا ارسال و از طریق هیأت رئیسه لایحه بودجه به تمامی کمیسیون‌ها ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیسیون‌های مختلف شورا نیز طبق جدول زمان‌بندی شده پاسخ خود را به کمیسیون برنامه و بودجه می‌دهند.

چمران گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز همه پیشنهادات مطرح شده از سوی کمیسیون‌ها را در کمیسیون تلفیق اعلام و بعد از آن لایحه در صحن شورا بررسی و در نهایت پس از رأی گیری اعضاء لایحه به تصویب می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در روند درآمدها و هزینه‌ها نیز این مراحل طی می‌شود،بیان کرد: هر کمیسیون قاعدتاً پیشنهاداتی را برای بودجه دارد و در واقع نظرات خود را نیز به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام می‌دارد.

چمران با اشاره به سیاست شورای شهر تهران و توجه ویژه به توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو و اتوبوس اظهار کرد: به همین منظور و با هماهنگی صورت گرفته با کمیسیون‌ها اعتباراتی از بودجه کمیسیون‌ها کسر و به کمیسیون حمل و نقل اضافه گردید که البته این مورد استقبال اعضا نیز قرار گرفته است.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا آقای حقانی و ۱۰ نفر دیگر از اعضا از هیأت رئیسه شکایت کرده‌اند یا خیر، بیان کرد: آقای حقانی در روند تصویب بودجه پیشنهادی را مطرح نموده بود که از محل پسماندها ۲۰۰ میلیارد تومان کسر شود که  این پیشنهاد مورد استقبال اعضاء قرار نگرفت، ضمن اینکه شهرداری تهران نیز توضیح داد نمی‌تواند چنین کاری را بکند چرا که حدود ۲۰۰ نفر پرسنل در این مجموعه مشغول به کارند و با حذف مبلغ اشاره شده شرایط معیشت آنها به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: در هر صورت تخلفی در روند تصویب بودجه تخلفی در هیئت رئیسه صورت نگرفته است و تنها پیشنهاد آقای حقانی آن هم با رأی اعضا به تصویب نرسیده است.

وی گفت: قرار نیست اینگونه مسائل به فرمانداری ارجاع داده شود و ارتباطی نیز به این مجموع ندارد و در واقع خود اعضای شورا می‌توانند در این باره اظهار نظر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا