«نگهداشت شهر» اولویت اصلی بودجه۹۵پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ناصر امانی با اشاره به اینکه در تنظیم و تدوین لایحه بودجه، سیاست‌ها و الزامات ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران و تدابیر ابلاغی شهردار تهران اخذ و لایحه بر آن اساس نگارش شده؛گفت: در بودجه سال ۹۵ مهمترین اولویت، مباحث مرتبط با نگهداشت شهر تهران بوده است که سعی شده به گونه‌ای تدوین شود که زیبایی، پوشش فضای سبز و نظافت شهر تهران حفظ و حتی المقدور هم از منظر کمی و هم کیفی ارتقاء یابد.

 

معاون شهردار تهران در ادامه به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات شهری به اعتبار ستاد محیط زیست توجه ویژه شده است و در صورت تصویت، محیط زیست شهری و حفظ و توسعه فضای سبز شهر تهران از اولویت های بودجه سال ۹۵ خواهد بود.

 

امانی سومین اولویت بودجه سال ۹۵ را توسعه حمل و نقل ریلی اعلام کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از خطوط ۶ و ۷ مترو در پایان سال ۹۶ در دستور کار شهرداری تهران است و اعتبارات متناسب با حجم عملیات در سال ۹۵ برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین توجه به مرکز میراثی و تاریخی شهر تهران یعنی منطقه ۱۲ و ایجاد محیطی که برای شهروندان توام با آرامش و آسایش باشد و از مهاجرت و گریز شهروندان ساکن در منطقه جلوگیری نماید را از اولویت های بودجه سال ۹۵ اعلام کرد و افزود: در این راستا ایجاد ۴ پارک فرامنطقه ای برای جذب توجه مردم به این منطقه در دستور کار شهرداری تهران است.

 

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران ادامه داد: در بودجه سال آینده به پیشگیری و مدیریت بحران نیز توجه ویژه شده است و در این راستا اعتبارات لازم برای تجهیز و ساماندهی گروه های دوام در محلات در نظر گرفته شده است.

 

وی از نوسازی بافتهای فرسوده به عنوان اولویت دیگری یاد کرد و گفت: شهرداری تهران همواره و با توجه به اختیارات و امکاناتش سعی بر تشویق و ترغیب ساکنین این بافتها در نوسازی نموده است و در بودجه سال ۹۵ پیشنهاد نموده که مابالتفاوت وام هایی که مردم در این بافتها می گیرند را پرداخت تا محرک بیشتری برای ساکنین این مناطق ایجاد گردد.

 

ناصر امانی به مطالبات پیمانکاران اعم از حقیقی و حقوقی نیز اشاره کرد و گفت: تسویه این مطالبات نیز از اولویت ها در لایحه بودجه سال ۹۵ می باشد.

 

بنا براعلام روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا،معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در پایان این مصاحبه درباره تمهیدات شهرداری تهران برای مقابله با رکود اقتصادی پیش رو، گفت: بر اساس برنامه پنجساله، شهرداری تهران موظف است هر سال ۱۰ درصد به درآمدهای پایدار خود اضافه کند و این موضوعی است که در بودجه سال ۹۵ نیز لحاظ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا