مدیریت شهری

طرح انتقال پایتخت اجرا می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدرضا هاشمی درباره فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی طرح انتقال پایتخت از تهران گفت: طرح امکان‌سنجی و همچنین ساماندهی انتقال پایتخت در شورای‌عالی معماری و شهرسازی و با حضور مسئولان و دست اندرکاران بررسی شد که ادامه‌دار نیز خواهد بود اما شواهد حاکی از عدم امکان‌پذیری این ایده دارد.

 

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: به نظر می‌رسد طرح انتقال پایتخت در تهران طرحی منطقی و قابل اجرا نخواهد بود و نتیجه مطالعات نیز نشان داده که به هرحال انتقال پایتخت، طرح امکانپذیر و قابل قبولی نیست.

 

هاشمی ادامه داد: کسانی که از دولت و صاحبنظران در جلسه تصمیم‌گیری حضور داشتند اعلام کردند که این طرح با توجه به مشکلاتی که استان تهران دارد و همچنین جمعیت فراوانی که طی دو دهه در این شهر ساکن شدند امکانپذیر نیست.

 

وی در پایان تاکید کرد: مساله‌ای که هم اکنون به عنوان مطالبه شهروندان استان تهران و برخی از مسئولان ارشد مطرح است ساماندهی به وضعیت سکونتی در کلانشهر تهران است. هم‌اکنون مشکلات متعدد شهری، زیست‌محیطی، ترافیکی و کافی نبودن امکانات زیستن در پایتخت است که باید حل شوند.

 

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، نشست ساماندهی به طرح جامع شهر تهران، اسفندماه سال جاری در شورای‌عالی معماری و شهرسازی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با دو دستور جلسه مطالعه طرح جامع ساماندهی شهر تهران و گزارشی از وضعیت پیش‌بینی گرم‌شدن زمین در آینده نزدیک و تاثیر آن بر پهنه‌های سکونتگاهی ایران برگزار شد که طی آن، برای آسیب‌شناسی، ساماندهی و ارایه راهکارهای لازم با هدف عدم تمرکز در مجموعه شهری تهران دو سال زمان مصوب شد.

همچنین طبق این مصوبه اعلام شد که طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، تهیه و جهت تصویب به شورایعالی ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا