سیاسی

معاونت امور زنان الزامی برای ارائه گزارش به مجلس ندارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شهیندخت مولاوردی امروز سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های کمیته زنان ستاد بزرگداشت دهه فجر که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: اگر اعضای فراکسیون امور زنان مجلس معتقد هستند که معاونت امور زنان و خانواده باید هر شش ماه یک بار گزارشی را به این فراکسیون ارائه دهد، مستندات خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۲۷ اسفندماه اظهارکرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های بلندی را در حوزه مشارکت امور زنان داشتند که شاه‌کلید آن این جمله است که «زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند» و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود، انتخابات رقابتی، مشارکت حداکثری و شور و نشاط سیاسی به وقوع بپیوندد و زنان به تأسی از دیدگاه‌های حضرت امام (ره) در انتخابات شرکت کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانوده درباره بازنمایی چهره زنان در برنامه‌های صداوسیما گفت: نماینده صداوسیما در معاونت امور زنان حضور می‌یابد و تا جایی که امکان و فرصت فراهم است، دیدگاه‌های خود را از طریق ایشان منتقل کرده‌ایم. بعد از تغییر رییس سازمان صداوسیما درخواستی به منظور ملاقات با رییس این سازمان، معاونان و صاحبنظران داده‌ایم و قرار است این جلسه برگزار شود.

مولاوردی با بیان اینکه بازنمایی نقش زنان از طریق صداوسیما اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: با وجودی که در حال حاضر رسانه های مجازی گوی رقابت را از صداوسیما ربوده اند، با این حال هنوز این رسانه جایگاه خود را دارد.

وی تاکید کرد: ما از تصویر ارائه شده از زنان در رسانه‌های خارج از کشور گلایه داریم اما معتقدیم که رسانه‌های داخلی می‌توانند نقش مهمی در اصلاح این چهره داشته باشند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانوده در پاسخ به این پرسش که آیا در لایحه بودجه به مزیت مشارکت اقتصادی زنان توجه شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی، ردیف‌هایی در بودجه‌های خود دارد که باید به آنها بپردازند. البته رشد قابل توجهی در بودجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی در برنامه ششم توسعه نمی‌بینیم و معاونت امور زنان و خانواده نیز از این وصیت مستثنی نیست. در این شرایط هدف ما مدیریت دستگاه‌هاست به گونه‌ای که دستگاه‌هایی که وظیفه ذاتی در امور زنان و خانواده دارند را در این حوزه فعال‌تر کنیم.

مولاوردی با اشاره به بخشنامه وزارت نیرو در زمینه زنان و خانواده اظهار کرد: وزیر نیرو در بخشنامه‌ای بی‌نظیر از زیرمجموعه خود خواسته است که بودجه و برنامه مشخصی برای زنان داشته باشند و گزارش اقدامات انجام شده را به دفتر وزیر نیرو ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا