سیاسی

مجوزی که احمدی نژاد به مرتضوی داده بود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صبح امروز بیست و سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در این جلسه «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم پرونده در خصوص تفاهمنامه زنجانی با سازمان تامین اجتماعی گفت:‌بر اساس کیفرخواست شناسایی و کارشناسی شرکت‌ها بر عهده من بوده در حالی که من هیچ شرکتی را شناسایی نکردم بلکه کارشناسی انجام دادم.

وی با بیان اینکه زنجانی حداقل از یک ماه و نیم قبل با من تماس می‌گرفت و در مورد وضعیت فلان شرکت خبر می‌گرفت، گفت: من زمانی که موضوع را جویا شدم زنجانی در پاسخ به من اظهار داشت که احتمالا می‌‌خواهم شرکت‌ها را بخرم.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که زنجانی سوال کرده بود کارشناسی کردم و اکثریت آنها ضرر ده بود.

متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی با بیان اینکه این ارزیابی‌ها حدود ۲۰ روز طول کشید، گفت: لیستی که از سوی تأمین اجتماعی ارائه شده بود اشکالاتی اساسی داشت چرا که شرکت‌های موجود در لیست با یکدیگر غیر مرتبط بودند به طور مثال در فهرست ارائه شده یک گاوداری در شیراز و یک مزرعه در همدان بود ضمن اینکه هیچ یک از شرکت‌ها جز یک یا دو مورد سهام مدیریتی نداشتند و برخی از آنها بیش از ۹۰ درصد ضرر ده بودند.

وی با اشاره به اینکه شب امضا تفاهمنامه زنجانی با من تماس گرفت و نام چند شرکت را پرسید، گفت: ماجرا از او جویا شدم که از من خواست به دفتر مرتضوی بروم.

«ح.ف.ه»تصریح کرد: زمانی که وارد دفتر شدم دیدم که زنجانی همراه آقای «م» نشسته است من اعلام کردم که شرکت‌ها ضرر ده هستند و پیشنهاد دادم که می‌توانم شرکت‌ها را از طریق بورس خریداری کند

وی گفت:‌زنجانی در پاسخ به من اظهار داشت که قصد دارد منابعی را وارد کشور کند و چون سازمان‌های تأمین اجتماعی جز تحریم‌‌ها نیستند این کار راحت صورت می‌گیرد.

«ح.ف.ه» در ادامه به اشارات مرتضوی گفت: در بین این گفت‌وگو مرتضوی وارد شد و زنجانی من را به عنوان کارشناس معرفی کرد مرتضوی هم توضیح داد با کسری بودجه مواجه هستند و از رئیس جمهور مجوز فروش گرفته است.

متهم ردیف سوم تأکید کرد: من به مرتضوی گفتم شرکت‌ها ضرر ده هستند اما او در پاسخ من گفت که اگر این شرکت‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد موضوع حل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا