اجتماعی و فرهنگی

استقرار ۳ پایگاه ثابت امداد پزشکی در مسیر تردد زائرین حسینی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ دکتر دهدشت حیدری اظهار کرد: معاونت بهداری مرزبانی ناجا در راستای مأموریت‌های محوله و خدمات‌رسانی به هموطنان با حضور پررنگ در سه مبادی مرزی مهران، شلمچه و چزابه سه پایگاه امدادی ثابت را با ایجاد چادر امدادی و امکانات مورد نیاز پزشکی در استان خوزستان و ایلام مستقر کرده است.

 

وی افزود: همچنین این معاونت در جهت خدمات هر چه‌بهتر به زائران عتبات با در نظر گرفتن چهار اکیپ امدادی سیار در قالب گروه‌های واکنش سریع، متشکل از پزشک، پزشکیار و آمبولانس مجهز در مسیر تردد زوار، آماده ارائه خدمات‌رسانی امدادی است.

 

معاون بهداری مرزبانی ناجا ادامه داد: نظارت ویژه و مستمر در تأمین آب شرب و سالم بهداشتی در طول مسیر زوار، نظارت بهداشتی بر اماکن طبخ و توزیع مواد غذایی ، نظارت بر خوابگاه‌ها و اقدام به سم‌پاشی جهت دفع حشرات موذی، نظارت و بازدید مستمر از واحدهای تابعه جهت آمادگی و خدمات پزشکی وامدادی از عمده وظایف این معاونت در مسیرهای حرکت زائران در مرزهای غربی است.

 

حیدری تصریح کرد: در جلسات متعدد و هماهنگی توسط بهداری مرزبانی با بیمارستان‌های منطقه، بیمارستان‌های سپاه، ارتش و نیز دانشگاه علوم پزشکی تفاهم‌نامه همکاری امضاءشده است.

 

وی گفت: بهداری مرزبانی در راستای اقدامات پیشگیرانه و محافظتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های بومی و فصلی نسبت به اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی اقدام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا