اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

حناچی: اقدسیه یک ملک معمولی است

شهردار تهران در خصوص فروش ملک اقدسیه آن را یک خانه معمولی خواند که جزو میراث فرهنگی تلقی نمی‌شود.

به گزارش شوراآنلاین، پیروز حناچی در حاشیه یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال ۹۹ شهرداری اظهار داشت: بودجه‌ای که امروز ارائه شد ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به مساله تورم در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه بر میزان بودجه شهر تهران با شورای شهر به توافق رسیدیم اظهار داشت: امروز سرفصل‌های اختصاصی بودجه در صحن شورا قرائت شد و تلاش می‌کنیم که به درآمدهای پایدار برسیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره قطع دسترسی اعضای شورای شهر به سامانه طرح‌های تفصیلی در خصوص فروش ملک اقدسیه اظهار داشت: بگذارید به عنوان یک استاد دانشگاه حوزه معماری و شهرسازی جوابتان را بدهم این ملک خانه معمولی که مربوط به اواخر دوران پهلوی دوم بوده و پلان تشریفاتی دارد اینجا مقداری آینه‌کاری و گچ کاری دارد اما سبک ملی ندارد و جزو میراث فرهنگی محسوب نمی‌شود.

او در خصوص فروش ملک اظهار داشت: شهردای برای فروش نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که تعادل منطقه به هم نخورد و اصراری بر تخریب این ملک وجود ندارد.

او در خصوص بسته شدن سامانه طرح تفصیلی بر روی اعضای شورای شهر گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی درباره توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت:‌ تاکنون هر حرفی زدیم اجرا کردیم و تا این لحظه دو خط مترو به بهره‌برداری رسیده و متروی تهران روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را جابجا می‌کند.

او با بیان اینکه با گران شدن نرخ بنزین تعداد مسافران مترو ۱۵ درصد افزایش داشته اظهار داشت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ولویت‌های شهرداری است که با کمک دولت نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی را انجام دهیم و بر تعداد آ‌نها بیفزایم در این برنامه توسعه اتوبوس‌های برقی مدنظر قرار گرفته است چرا که تهران چاره‌ای به جز برقی اتوبوس‌ها با توجه به تردد روزانه حدود ۶۰۰ کیلومتر در سطح شهر که بر آ‌لودگی هوا دامن می‌زند ندارد.

وی در خصوص اوراق مشارکت اظهار داشت: موضوع اوراق مشارکت مساله دیگری است که می‌توان از آن در زمینه حمل و نقل عمومی استفاده کرد همچنین دولت برای توسعه مترو فاینانس در نظر گرفته که باید آن را پیگیری کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر طرح ترافیک در پایتخت گفت: طرح ترافیک یک مکساله کارشناسی است اما هر موضوعی که سبب بهتر شدن و یا تاثیرگذاری بیشتر آن شود را می‌پذیریم. البته این مساله با همکاری شورای ترافیک انجام می‌شود. راهبرد استراتژیک ما در پایتخت توسعه حمل و نقل عمومی است و اقدامات لا زم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا