ورزشی

منتظر سهمیه‎های المپیکی بیشتری هستیم/دربخش تیمی هم سهمیه می‌گیریم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین کیومرث هاشمی  با اشاره به کسب سهمیه المپیک برزیل در رشته دوومیدانی توسط رضا قاسمی اظهار داشت: دو و میدانی یکی از پرطرفدار ترین و مطرح‌ترین رشته‎های ورزشی جهان است و خوشحالیم که ورزشکاران ایران در این رشته استارت کسب سهمیه برای المپیک برزیل را زدند.

وی با یادآوری اینکه سهمیه رضا قاسمی سومین سهمیه المپیکی ورزش ایران برای المپیک برزیل به حساب می‎‌آید، خاطرنشان کرد: البته تا به امروز ورزشکاران ما در خیلی از رشته‎ها کسب سهمیه خود را تا حدی قطعی کرده‎اند اما نهایی شدن آن منوط به اعلام رسمی از سوی فدراسیون بین‎المللی آن رشته‎ها است که هنوز انجام نشده است. به طور مثال در تکواندو تاکنون دو سهمیه به ورزشکاران ایران تعلق پیدا کرده است اما هنوز اعلام رسمی در این زمینه نداشته‎ایم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: به هر حال منتظریم از این پس شاهد خبرهای بیشتری از کسب سهمیه توسط ورزشکاران رشته‎های مختلف باشیم و این اطمینان را داریم که تا پایان سال روز به روز بر تعداد سهمیه‎های المپیک ورزش ایران افزوده خواهد شد. هرچند هستند برخی رشته‌ها که ورزشکاران‌شان باید پس از پایان امسال در رقابت‎های کسب سهمیه حاضر شوند و تکلیف خود را برای المپیک برزیل مشخص کنند.

هاشمی در مورد پیش‎بینی کمیته ملی المپیک از تعداد سهمیه‎های احتمالی ایران برای المپیک برزیل خاطرنشان کرد: هنوز پیش‎بینی دقیق در این زمینه زود است اما در مجموع در برخی از این رشته‎ها وضعیت‎مان به نسبت المپیک لندن برای کسب سهمیه بهتر خواهد بود. در برخی رشته‎ها هم احتمالا با کاهش سهمیه مواجه خواهیم بود.

وی در این زمینه توضیحات بیشتری داد و گفت: این افزایش و کاهش سهمیه در برخی رشته‎ها به خاطر تغییراتی است که در چگونگی المپیکی شدن ورزشکاران آن رشته یا تعداد سهمیه‎های اختصاص داده شده ایجاد شده است. در دو و میدانی برای المپیک لندن تمام ورزشکاران گروه A و B صاحب سهمیه می‎شدند اما برای المپیک برزیل این سهمیه فقط به ورزشکاران گروه Aاختصاص پیدا می‎کند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: با این اوصاف شرایط برای کسب سهمیه المپیک توسط دو و میدانی کاران نسبت به المپیک لندن سخت‎تر شده و بعید نیست که با کاهش سهمیه در این رشته مواجه باشیم. در حالی که در رشته‎ای مانند تکواندو احتمال افزایش تعداد سهمیه وجود دارد چراکه سهمیه‎های المپیکی تکواندو از دو به چهار سهمیه افزایش داشته و برای تکواندوی ایران هم امکان دسترسی به حداکثر سهمیه وجود دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه در مجموع وضعیت خوبی برای کسب سهمیه وجود دارد گفت: رشته تیمی در کاروان اعزام به المپیک لندن نداشتیم اما برای المپیک برزیل امید داریم به اینکه در رشته‎هایی مثل والیبال و بسکتبال صاحب سهمیه تیمی شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا