ورزشی

مدنی:جودو هویج نیست!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رضا مدنی  با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر احتمال حضور الیاس الیادیس قهرمان نام آشنای جودوی جهان در تیم ملی ایران به عنوان مربی اظهار کرد: اگر قرار است چنین قهرمان بزرگی به ایران بیاید باید ببینیم آیا زیرساخت‌ها به خوبی برای حضور او فراهم شده است یا خیر. ضمن اینکه الیادیس هرچند جودوکار بسیار بزرگی در عرصه قهرمانی بوده اما سابقه مربی‌گری خاصی ندارد و نمی‌توان گفت هر ورزشکار بزرگی یک مربی بزرگ هم خواهد بود. باید مشخص شود او قرار است با چه تیمی کار کند. اگر قرار باشد باز هم نفرات قدیمی مانند مولایی و محجوب در تیم ملی بمانند و به جوان‌ها بهایی داده نشود، فایده‌ای ندارد.

کارشناس جودوی ایران با بیان اینکه داشتن نیروی انسانی یکی از ملزومات بسیار مهم برای هر مربی بزرگی است، گفت: امیدوارم این یک مانور تبلیغاتی نباشد و الیادیس در شرایط خوبی کار خود را در تیم ملی شروع کند. باید فضا برای حضور جوانان جودوکار در تیم ملی فراهم شود و با دید بلندمدت به دنبال کسب موفقیت باشیم. جودو ورزشی است که از مهارت‌های پیچیده‌ای برخوردار است و به همین دلیل نمی‌توان با یکی دو سال کار در یک فرد ایجاد مهارت کرد. به نظر من جودو مزرعه هویج نیست که سریعا بتوانیم محصول‌مان را برداشت کنیم بلکه بسیار باارزش و مانند پسته است که سال‌ها باید برای آن زحمت بکشیم تا به نتیجه و محصول دست یابیم.

وی  درباره تغییر و تحولات گسترده در فدراسیون جودو پس از روی کار آمدن محمد درخشان  گفت: تصور می‌کنم بیشتر از اینکه این مسئله ماحصل یک تفکر و کار کارشناسانه باشد، در جهت استفاده از افرادی است که همراه و همگام رییس فدراسیون بوده‌اند. البته درخشان حق دارد هر فردی را که می‌خواهد بر سر کار بیاورد اما نباید شرایطی فراهم شود که کسانی که مخالف او هستند، آرام آرام از عرصه کنار گذاشته شوند. افرادی مانند روسای هیات خوزستان، چهارمحال و بختیاری و گیلان که در جودوی ایران شناخته شده هستند نباید به دلیل مخالفت و اختلاف سلیقه با رییس فدراسیون کنار گذاشته شوند. نباید شرایط به نحوی جلو برود تا رییس فدراسیون در انتخابات دوره بعد با ۴۲ رای از ۴۳ رای بار دیگر بر کرسی ریاست فدراسیون بنشیند!

مدنی با تاکید بر اینکه نباید مخالفان در جودو ایران سرکوب شوند گفت: درخشان به عنوان یک فرد باتجربه و مدیر باید تمام سعی خود را انجام دهد تا از همه نیروها استفاده کند و این گونه نباشد که اگر فردی نظری مخالف او داشت، از صحنه کنار برود بلکه درخشان باید با عملکرد خوب خود و استفاده از این نفرات، کاری کند که آن‌ها همه پشتیبان او شوند. ممکن است در بین مخالفان، افرادی باشند که بتوانند به جودو خدمت زیادی بکنند.

مدنی در پاسخ به این سوال که آیا از او برای حضور در فدراسیون جودو دعوت به عمل آمده یا خیر گفت: خیر، چنین کاری انجام نداده‌ام. البته اگر هم دعوت می‌کردند، نمی‌توانستم پاسخ مثبت بدهم چرا که وقت آن را ندارم و ترجیح می‌دهم در باشگاه خودم به نونهالان و نوجوانان خدمت کنم. من ۲۰۰ جودوکار در باشگاهم دارم که ۵۰ نفر آن‌ها بین ۸ تا ۱۲ ساله هستند و دیگر وقتی برایم نمی‌ماند تا در جای دیگر هم فعالیت کنم.

کارشناس جودو ایران درباره انتخاب زارعیان به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: داشته‌های ما در جودو محدود است و زارعیان یکی از همین افراد است که مربی خوبی است اما باید در کنار او یک گروه و تیم خوب قرار گیرد تا بتوانند به خوبی کار را جلو ببرند. باید افرادی در کنار او قرار گیرند که تجربه بالایی داشته باشند و به لحاظ فنی نیز بتوانند به او کمک کنند و با او هماهنگ باشند تا مانند گذشته شاهد درگیری‌های مختلف نباشیم.

وی در ادامه به حضور ملایی و محجوب دو چهره المپیکی ایران در رقابت‌های کشتی اشاره کرد و گفت: آیا این حرفه‌ای است که دو ورزشکار اصلی ما که با توجه به شرایط این رشته بهترین‌های ما هستند در رشته‌های دیگر نیز فعالیت کنند؟ ملایی چند روز پیش در مسابقات کشتی با چوخه شرکت کرد و محجوب هم در مسابقات جهانی کشتی پهلوانی به مدال طلا رسید. باید شرایطی فراهم شود تا جودوکاران ما فقط به فکر فعالیت در رشته اصلی خود باشند و تمام تمرکزشان روی جودو باشد نه اینکه در کنار آن بخاطر بحث‌های مالی به ورزش‌های دیگر هم بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا