مدیریت شهری

اختصاص بودجه به شهرداری‌‌های مناطق برای جبران کسری پارکینگ

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبادالله فتح‌اللهی در میزگرد تخصصی نحوه تأمین پارکینگ در بافت فرسوده شهر تهران که با حضور نماینده معاونت حوزه پیشگیری و حفاظت سازمان آتش‌نشانی، نماینده اداره کل تدوین ضوابط و مقررات معاونت شهرسازی و معماری و جمعی از سازندگان، سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت‌های احداث پارکینگ‌های مکانیزه در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی برگزار شد، گفت: شهر تهران با بحران پارکینگ مواجه است ولی متولی تأمین آن هنوز مشخص نشده است.

وی با بیان این‌که برای تأمین هر یک از نیازهای شهروندان، نهادی در مجموعه مدیریت شهری به عنوان متولی امر فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد:  تأمین پارکینگ در بافت فرسوده یکی از شاخصه‌هایی است که مورد تأکید مدیریت شهری قرار گرفته است و در بودجه سال آتی مناطق نیز ردیف بودجه‌ای جداگانه به منظور جبران کسری پارکینگ بر اساس دستورالعمل ابلاغی شهردار تهران به مناطق تخصیص داده می‌شود.

فتح‌اللهی افزود: کسری پارکینگ برخی از خدمات دیگر مدیریت شهری را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، به طور مثال در بسیاری از بافت‌های فرسوده، امکان جمع‌آوری زباله از ساعت ۱۰ شب الی ۹ صبح به دلیل تبدیل شدن بافت شهری به پارکینگ وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خلاء مرکز فرماندهی برای رفع مشکل پارکینگ را یکی از معضلات موجود در تأمین پارکینگ دانست و بر ضرورت همکاری تمامی نهادها در این زمینه برای جبران کسری پارکینگ تأکید کرد بنابر این ضروری است ضابطه‌های لازم نیز جهت تأمین پارکینگ‌های مکانیزه آماده و فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انجام نقدهای منصفانه بر اقدامات گذشته، اظهار داشت: امروزه بخش عمده‌ای از زندگی شهروندان با مقوله پارکینگ در ارتباط است، لذا ورود جدی به این قضیه از بعد حاکمیتی، مدیریتی و حکومت محلی حائز اهمیت است. خواهش من این است که بخش خصوصی نیز با خلاقیت و ابتکار در این عرصه وارد میدان شود.

فتح‌اللهی در ادامه سخنان خود یادآور شد: سازمان نوسازی شهر تهران بر مبنای بخشنامه ابلاغی از سوی شهردار تهران در زمینه تأمین کسری پارکینگ در بافت‌های فرسوده و همچنین مفاد موجود در تبصره ۴۸ بودجه سال جاری شهرداری تهران که تعریض معابر، ایجاد فضای سبز و تأمین پارکینگ در آن مورد تأکید قرار گرفته، نهضت پارکینگ سازی را با اولویت بافت فرسوده آغاز می‌کند و این مقوله را با جدیت در بافت فرسوده شهر تهران پیگیری خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خاتمه این جلسه بر ضرورت استمرار میزگردهای تخصصی برای رفع مشکل پارکینگ تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و همچنین مشارکت، همکاری و تعامل مثبت با سایر نهادهای مدیریت شهری بتوان به مدل‌های موفقی برای جبران کسری پارکینگ در سطح شهر و به ویژه در بافت فرسوده دست یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا