سیاسی

دولت باید به بخش خصوصی کمک کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسین امیری خامکانی اظهار کرد: در دو بحثِ سیاست‌های کلی نظام از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی و چشم انداز درازمدت کشور تاکید شده که باید از توان مردم و بخش خصوصی برای اداره کشور استفاده کنیم؛ راهی که همه دنیا و کشورهای توسعه یافته پیموده‌اند و می‌دانیم اقتصاد، تولید و صنعت عمده این کشورها توسط بخش خصوصی و مردم اداره می شود.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته حاکمیت کار سیاست گذاری، نظارت و تسهیل امور را از طریق بانکها و دستگاه های حاکمیتی برای بخش خصوصی ریل گذاری می کند و باید از این تجربه مفید استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه این ظرفیت در استان کرمان از دو جهت وجود دارد، گفت: اگر از توان فنی و مالی مردم و همچنین توانمندی نسبتا بالای بخش خصوصی استفاده شود، می‌توان در راستای توسعه استان گام برداشت.

وی اظهار کرد: بحث دیگر این است که استان کرمان با داشتن ظرفیت‌های طبیعی فراوان و ظرفیت بالای معادن که زیرساخت صنعت است، می تواند تبدیل به بهشت صنعت نیز بشود.

امیری تصریح کرد: با وجود تجربه جهانی، اصل ۴۴ قانون اساسی، چشم انداز نظام و با توجه به ظرفیت های فنی، مالی و طبیعی استان کرمان، اگر نگاه مدیریت استان نگاه تولیدی و توسعه ای باشد، حتما می تواند از این ظرفیت ها استفاده نموده و موفق خواهد بود.

وی بیان کرد: در گذشته نمونه هایی از جهش را در دوره استانداری آقایان کریمی و مرعشی در کرمان از جمله در مس، سنگ آهن، گردشگری مانند هفت باغ علوی، ارگ جدید بم و … داشته ایم.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارگ جدید بم امروز به قطب خودروسازی تبدیل شده، اظهار کرد: این امر نتیجه نگاه توسعه ای و تولیدی است و در حال حاضر نیز این فرصت ایجاد شده و احساس می کنیم با نگاه توسعه ای و تولیدی آقای رزم حسینی، جهش دیگری در استان به وجود خواهد آمد و باید استان از ذهنیت و نگاه ایشان استفاده کند.

وی افزود: امضای تفاهمنامه های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در استان در همین راستا است و در نهادهای خصوصی و عمومی اشتیقا خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد شده که به سمت استان آمده و منابع را تامین می کنند.

امیری خاطرنشان کرد: اگر نصف یا حتی یک چهارم تفاهم نامه های سرمایه گذاری عملی شود، در استان کرمان اشتغال و توسعه ایجاد خواهد شد و ما به حرکت و نگاه استاندار خوشبین هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا