سیاسی

آغاز اولین سفر منطقه‌ای ظریف به آمریکای لاتین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدجواد ظریف در فرودگاه هاوانا مورد استقبال سفیر و تعدادی دیگر از اعضای سفارت ایران در آمریکای لاتین  و همچنین مقامات وزارت خارجه کوبا قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان در اولین سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین، با مقامات کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا در مورد مناسبات دو جانبه و آخرین تحولات بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو می‌کند.

ظریف را در جریان این سفر هفت‌روزه علاوه بر یک هیات سیاسی، یک هیات اقتصادی ۸۰  نفره نیز همراهی می‌کند و این هیات قرار است در هر یک از کشورهای مقصد با همتایان خود در ارتباط با گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری رایزنی و گفت‌وگو کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، وزیر خارجه کشورمان روز اول شهریورماه در هاوانا با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و تعدادی دیگر از مقامات این کشور رایزنی خواهد کرد.

طبق نظر کارشناسان امور بین‌الملل، روابط ایران و هاوانا از بعد سیاسی در سطح خوبی قرار دارد ولی این موضوع در ارتباط با سطح روابط اقتصادی دو کشور مصداق ندارد و بعد از برجام دو کشور در صدد هستند که این روابط را گسترش دهند.

پیش‌بینی می‌شود با انجام اولین سفر منطقه‌ای ظریف به ۶ کشور آمریکای لاتین، ایران وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های اقتصادی با کشورهای این منطقه ‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا