۵ درخواست اول تهرانیها از مدیریت شهری
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مسعود سلیم جوهری گفت: شهروندان تهرانی در هشت ماهه سال جاری حدود یک میلیون و۵۵۴ هزار و ۵۴۸ تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار کرده که ۸۸۳ هزار و ۹۶۱ مورد از این پیامها ثبت شده است.
بیشترین درخواست شهروندان تهرانی از شهرداری چیست؟
وی رفع سد معبر دستفروشان، جمعآوری خاک و نخاله و نظافت معابر را سه موضوع پردخواست شهروندان تهرانی عنوان کرد و افزود: رفع سد معبر دستفروشان با ۴۲ هزار و ۲۸۰، جمعآوری خاک و نخاله با ۳۱ هزار ۸۹۷ پیام ، نظافت معابر با ۳۱ هزار و ۳۲۱ پیام، آلودگیهای صوتی با ۲۹ هزار و ۱۱۹ پیام، طعمه گذاری حیوانات موذی با ۲۹ هزار و ۷۹۴، نصب سطل زباله مخزندار با ۲۹ هزار و ۳۹۷ پیام، لایروبی جویها با ۲۷ هزار و ۸۴۰ پیام، لکه گیری چالههای معابر با ۲۸ هزار و ۶۰۱ پیام، آبیاری درختان با ۲۱ هزار و ۷۸۱ پیام و نوار حفاری طولی با ۲۲ هزار و ۵۰۹ موضوعاتی است که پایتخت نشینان در تماس های خود با سامانه ۱۳۷ در میان گذاشتند.
موضوعات خطرسازی که تهرانیها به سامانه۱۳۷ گزارش کردند
وی با بیان این که لکه گیری چالههای معابر سواره رو با ۲۸ هزار و ۶۰۱ پیام و سهم ۳.۲ درصدی از کل پیامها یکی از خطرسازترین موضوعات درخواست شده شهروندان تهرانی در ۸ ماه گذشته سال جاری بود، گفت: مردم تهران در هشت ماه گذشته رفع خطر درختان شکسته یا در حال سقوط با ۱۲ هزار و ۸۵۶ پیام، اعلام مفقودی دریچه و درخواست برای نصب مجدد با ۱۱ هزار و ۸۷۰ پیام ، نشست آسفالت با۱۱ هزار و۷۳۲پیام و سقوط درخت بر خیابان را با ۷۳۵۰ تماس به گوش شهرداری تهران رساندند.
مهمترین تقاضاهای شهروندان در فصل زمستان
سلیم جوهری با تاکید بر اینکه پیامهای سامانه ۱۳۷ در فصلهای مختلف متفاوت و متغییر است، افزود: در فصل زمستان که بارش باران و برف را در پایتخت داریم درخواستهای شهروندان از مدیریت شهری متفاوت با فصلهای دیگر است.
رییس سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران در خصوص مموضوعات پردرخواست شهروندان در فصل سرما گفت: کاشت نهال و درخت، کاشت نهال در حاشیه خیابان،نمک پاشی معابر، رفع سد معبر دستفروشان و فروشندگان دوره گرد و رفع لغزندگی معابر به ترتیب موضوعاتی بود که بنابر شرایط جوی و فضل خزان در سال ۹۲ از شهرداری تهران تقاضا شده است.