مدیریت شهری

روش جدید جمع آوری زباله در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حسین جعفری امروز در جمع خبرنگاران از اجرای پایلوت انتقال برخی مخازن شهر تهران به داخل مجتمع‌های مسکونی اداری خبر داد و گفت:‌همچنین برای بهینه‌کردن شرایط مخازن به صورت دوقلو (خشک و تر) هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با تأکید بر این موضوع که از ابتدای سال ۹۵، این طرح اجرایی می‌شود گفت: همچنین تعدادی از مخازن در برخی از معابر شهر تهران زیرزمینی می‌شود و این کار در ۳۰ نقطه انجام می‌شود و برای ورودی زباله‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با مبلمان شهری همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: به منظور افزایش سطح مشارکت سمپوزیوم المان‌های شهری با مواد بازیافتی سال آینده با همکاری سازمان زیباسازی انجام می‌شود.

جعفری همچنین از طرح استقبال از بهار در سازمان مدیریت پسماند خبر داد و گفت: توزیع مخازن با روند خوبی در حال اجراست و بیش از ۲۵ هزار مخزن پلاستیکی در ابعاد مختلف و ۴ هزار مخزن فلزی تهیه کرده‌ایم و در اختیار مناطق قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از انعقاد قرارداد زباله‌سوز در تهران خبر داد و گفت: دو دستگاه زباله‌سوز با ظرفیت ۱۶۰۰ تن در سال ۹۵ قرارداد خریدش بسته خواهد شد و زباله‌های شهر تهران در آن سوزانده می‌شوند و دیگر حتی دفنی به صورت غیر مستقیم نداریم.

جعفری همچنین به موضوع دریاچه شیرابه در کهریزک اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ جشن خشک‌شدن دریاچه شیرابه را برگزار می‌کنیم.

وی همچنین از افتتاح فاز تکمیلی سلول دفن بهداشتی خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش به هفته زمین پاک اشاره کرد و گفت:‌به سمت بازیافت خاک و نخاله‌ها در تهران هستیم و همچنین یک کارخانه با ظرفیت ۳۳۰۰ تن ایجاد و کارخانه دوم را در همین زمینه به زودی می‌سازیم.

وی از اجرای کمپین سفیران سبز زمین خبر داد و گفت: کسانی که به این کمپین می‌پیوندند هنگامی که از شهر خارج می‌شوند تعهد اخلاقی می‌دهند که زباله‌های خود را از ماشین به بیرون پرتاب نکنند و همچنین زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند.

جعفری افزود: حتی شهروندان می‌توانند هنگامی که زباله‌هایشان را در داخل مخازن می‌ریزند عکس گرفته و در جشنواره ما شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا