اجتماعی و فرهنگی

برج میلاد میزبان کنسرت‌ عاشورایی شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین این هنرمند که انتشار آلبوم‌های «ماه نی» و «خورشید» را با مضمون عاشورایی در کارنامه کاری خود دارد، شامگاه ۱۹ آذرماه به روی صحنه رفت و قطعاتی از این آلبوم را در آستانه اربعین حسینی به اجرا درآورد.

 

این در حالی بود که سالن همایش‌های برج میلاد در این اجرا که در قالب برنامه «خیمه‌ها و نجواها» برگزار شده بود، مملو از جمعیت بود.

 

این کنسرت که «روایت موسیقایی کتیبه» نام داشت بازآفرینی نوحه‌های اصیل عاشورایی و مرثیه‌ها را در برمی‌گرفت.

 

در این اجرا وحید جلیلوند هم به عنوان راوی در کنار مدرس حضور داشت و به اجرای برنامه پرداخت.

 

«ماه و ستاره» با کلامی از علی انسانی اولین قطعه‌ای بود که در این کنسرت اجرا شد. این قطعه براساس چاوشی‌خوانی‌های قدیمی ساخته شده بود که با اجرای ارکستر و به رهبری علیرضا صالحی‌نژاد به صدا درآمد.

 

قطعه بعدی که توسط این گروه موسیقی اجرا شد باز هم با کلام و ملودی علی انسانی به حضرت علی اکبر (ع) پرداخت و قطعه «هم‌راز» با شعر و ملودی غلامرضا سازگار از حضرت قاسم (ع) روایت کرد.

 

قطعاتی که در این کنسرت انتخاب شده بود به گفته مدرس بیش از یک قرن پیشینه داشتند و بعضی دیگر هم به چهار دهه اخیر اختصاص داشتند. قطعات این کنسرت هم با حفظ ملودی‌های قدیمی‌شان به اجرا درآمدند.

 

قطعات دیگری نیز که در این کنسرت اجرا شد به روایت‌هایی از حضرت رقیه (س)، حضرت زینب (س)، امام حسین (ع) و مصائبی که حضرت عباس (ع) داشته است،‌ اختصاص داشت.

 

مدرس در این کنسرت برای یکنواخت نشدن فضا اوج و فرازی به ملودی بخشیده بود یا به خواندن ابیات آوازی می‌پرداخت.

 

این کنسرت با اجرای گروه کُر و نوازندگانی همراه بود که خیلی از آن‌ها سابقه همکاری در ارکستر سمفونیک تهران را داشتند.

 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا