اجتماعی و فرهنگی

تهیه بانک جامع اطلاعات محیط زیست برای پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معاون امور زیرساخت و طرح جامع مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در این کارگاه وظیفه و رسالت مرکز مطالعات در پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی بخش‌های مختلف شهرداری پایتخت را تشریح کرد و افزود: برگزاری کارگاه ها، نشست‌های تخصصی و جلسات هم اندیشی‌؛ انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی‌، چاپ و تألیف کتب، توسط مرکز مطالعات در این راستا صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران سالانه حدود ۷۰ نشست تخصصی برگزار می‌کند‌، خاطر نشان کرد: با هدف تعامل بیشتر با محافل علمی و دانشگاهیان از نیمه دوم امسال این نشست ها در محل دانشگاه های پایتخت برگزار می شود.

 

بصیری موضوع "کارگاه ارزیابی محیط زیست شهری " را در راستای مصوبه شهریور ماه سال ۸۶ شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری در تهیه گزارش توجیه زیست محیطی برای کلیه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهر تهران عنوان کرد.

 

در ادامه رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران ضمن تشکر و قدردانی از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برای برگزاری این کارگاه گفت: اهتمام به موضوعات زیست محیطی فرصتی ارزشمند در جهت بالا بردن شناخت و تعاملات بیشتر بین مدیریت شهری و جامعه دانشگاهی است.

 

کرباسی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای صاحب دانش نسبت به مسایل محیط زیستی در دنیا‌ست، افزود: اما در حال حاضر ضعف جدی در بکارگیری این دانش در کشورمان وجود دارد.

 

وی لزوم برنامه ریزی و آینده نگری در برنامه ریزی شهر تهران را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده در برنامه ریزی شهری تهران، نداشتن مرز معین جمعیتی، عدم توجه به گنجایش محدود و ظرفیت مناسب شهرهاست.

 

کرباسی تاکید کرد: امیدوارم مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ضمن پرداختن به این مهم در برنامه ریزی‌های آینده برای شهر تهران آنها را لحاظ کند.

رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران تهیه گزارش وضعیت محیط زیست پایتخت را یکی از اقدامات ارزشمند مرکز مطالعات دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم این گزارش ها باید حاوی بروز رسانی شاخص‌های محیط زیست شهر باشد.

 

به گزارش ایسنا – به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، وی در پایان بر تهیه بانک جامع اطلاعات محیط زیست برای شهر تهران تاکید کرد و افزود: دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران آمادگی هرگونه همکاری و مشارکت در انجام فعالیت‌های مطالعاتی و برنامه ریزی شهری با مرکز مطالعات را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا