شورای شهر

کنایه سالاری به معاون شهردار: به نظر می‌رسد جایگاه‌ها رویکرد شما را مشخص می‌کند!

به گزارش شورا‌آنلاین، در هشتاد و سومین جلسه شورا شهر تهران طرح الزام به شهرداری به تدوین سند تعیین فعالیت‌های مجاز به استقرار در دو پهنه کار و فعالیت و پهنه مختلط و همچنین ساماندهی مال‌ها و مجتمع‌های چندمنظوره بررسی و یک فوریت آن به تصویب رسید.

محمد سالاری (پیشنهاد دهنده طرح) با بیان اینکه تهران دارای چالش‌ها و معضلات متعددی است، گفت: از دلایل اصلی مشکلات تهران عدم تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری است. علی‌رغم اینکه ۱۱ سال از ابلاغ طرح جامع ساختاری و راهبردی شهر می‌گذرد هنوز تعیین فعالیت‌های مجاز به استقرار در پهنه کار و فعالیت مشخص نشده است.

وی ادامه داد: براساس این تکلیف مقرر شد شهرداری در فرآیند صدور پروانه برای مجموعه املاک و اراضی که در پهنه‌های کار و فعالیت قرار دارند در ابتدا مطالعات کامل و جامعی در هر محله و منطقه انجام دهد و پس از شناسایی کاربری‌های مورد نیاز پروانه صادر کند.

وی ادامه داد: ناهنجاری‌های قابل توحهی که امروز در سطح محلات و مناطق وجود دارد، مربوط به استقرار مال‌ها و پاساژ‌هاست. براساس این طرح شهرداری را مکلف می‌کنیم در یک زمان مشخص سند تعیین فعالیت‌های مجاز در پهنه کار و فعالیت و پهنه مختلط را آماده کند و هر کجا که فعالیت‌هایی غیرمجاز خارج از مطالعات مستقر شده در مال‌ها و مجتمع‌های تجاری وجود دارد، تعطیل شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد اعتراضات جدی در مناطق برخوردار تهران به دلیل حجم گسترده کاربری‌های تجاری، اداری و خدماتی هستیم و دلیل عمده آن عدم انجام تکلیف و پیوستهای مطالعاتی است. متاسفانه پروانه‌های صادر شده مبتنی بر مطالعات طرح تفصیلی نبوده و مبتنی بر درآمدزایی است.

در ادامه جلسه پیروز حناچی (معاون معماری و شهرسازی) پشت تریبون رفته و با این طرح کمیسیون معماری و شهرسازی شورا مخالفت کرد.

سالاری رئیس (کمیسیون معماری و شهرسازی) نیز در واکنش به مخالفت حناچی با اشاره به زمانی که او در شورای عالی معماری و شهرسازی فعالیت می‌کرد با کنایه گفت: به نظر می‌رسد جایگاه‌ها هست که رویکرد شما را مشخص می‌کند.

لازم به ذکر است زمانی که حناچی به عنوان رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی فعالیت می‌کرد به شدت به ساخت و سازهای غیراصولی در تهران انتقاد داشت.

سالاری خطاب به حناچی خاطرنشان کرد: شما در معاونت معماری و شهرسازی نگاهتان به مسائل تغییر کرده است.

در ادامه جلسه یک فوریت این طرح به رای گذاشته شده و به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا