مدیریت شهری

۱۵ پروژه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال ۹۷

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،علیرضا جعفری  با اشاره به ضرورت برنامه ریزی این شرکت بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، اظهار کرد:در همین راستا مراحل مطالعاتی و طراحی پروژه هایی همچون مرمت و بازسازی خانه چهار شهید، پهنه فرهنگی رودکی، موزه اسباب بازی و گذر فرهنگ لاله زار آغاز شده است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به مطالعات و طراحی پردیس های سینمایی رفاهی، تفریحی و ورزشی در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران اشاره و خاطر نشان کرد: توسعه و رونق راسته کتابفروشی و صنایع دستی نیز از دیگر اقدامات شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به شمار می آید.

 

به گفته جعفری،طراحی و بحث مطالعاتی راسته تئاتر و هنر شهر تهران و همچنین راسته ساز و نوا نیز از دیگر پروژه های این مجموعه برای سال ۹۷ محسوب می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تکمیل برخی پروژه ها در اولویت ما قرار دارد، گفت: سردر پردیس تئاتر حرفه ای خاوران، توسعه زیرساخت های باغ کتاب، تجهیز مرکز نمایش های آیینی صبا، مسجد ۷۲ تن و شهر تندیسان از جمله این پروژه ها به شمار می آیند.

 

جعفری با اشاره به نشست کمیته فنی، تصریح کرد: در این جلسه سیاست های اجرایی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در خصوص پروژه های سال ۹۷ و رویکرد این مجموعه نسبت به جذب اعتبارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در این جلسه نحوه شناسایی و انتخاب مشاوران ذی صلاح و برنامه های محتوایی پروژه ها  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه مقرر شد با شناسایی  کارشناسان خبره و تعیین شورای راهبری و همچنین تعیین شرایط احراز صلاحیت مشاوران، مقدمات عملیاتی شدن بودجه ۹۷ پیگیری و بررسی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به عنوان شرکت تخصصی در توسعه زیرساخت های فرهنگی پایتخت نقش به سزایی در تحقق توسعه پایدار فرهنگی اجتماعی  مبتنی بر شاخص های هویت بخش شهرهای اسلامی دارد، گفت: بررسی کمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالت های این شرکت به شمار می آید و یکی از مهم ترین سیاست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ کردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است.

 

به گفته جعفری این شرکت به شهر نگاه کلی و کلان داشته و تلاش می کند از فضاهای کالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممکن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره گرفته و در مسیر تحقق الگوی ایرانی اسلامی گام بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا