استان

سرمایه گذاری بر منابع انسانی اساس پیشرفت و توسعه شهری است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ،در ابتدای این بازدید چند ساعته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ضمن خیرمقدم به حضور اعضای شورای اسلامی شهرهمدان در مرکز آموزشی مریانج گفت: اقدام اعضای شورا جهت بازدید از فنی و حرفه ای و و توجه آنها به فعالیت این سازمان بسیار ارزشمند است.

علیرضا مهرابی اضافه کرد: حضور مسئولین و بازدید آنها از فعالیتهای فنی و حرفه ای از نزدیک علاوه بر اینکه موجب دلگرمی اساتید و کارکنان این مرکز می شود می تواند زمینه همکاری دستگاه های اجرایی را با سازمان فنی و حرفه ای فراهم کند.
 
مهرابی در ادامه بازدید از هر یک از کارگاه های آموزشی به  تشریح نوع فعالیت و مزیت کار آنها پرداخت و اظهار کرد: صیانت از اشتغال و ارتقای مهارت شاغلین از اهداف سازمان فنی و حرفه ای است که کارآموزان دوره های تخصصی را در کلاسهای آموزشی سازمان بر اساس استانداردهای بین المللی میگذرانند. 
 
پس از بازدید از کارگاه ها جلسه نشست صمیمی بین رییس و اعضای کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مدیران این سازمان برگزار شد.
 
در این نشست رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا در این بازدید برگزاری کارگاه های آموزشی و حرفه آموزی اداره فنی حرفه ای را ارزشمند دانست و گفت: سرمایه گذاری بر منابع انسانی و نیروی کار زمینه و پایه، پیشرفت و توسعه در تمامی عرصه ها محسوب می شود.
 
محمد تبریزی با اشاره به پیشینه و قدمت تشکیل و فعالیت سازمان جهانی کار (ILO) اظهار کرد: این سازمان نخستین سازمانی است که درجهان در راستای حمایت و حفظ حقوق نیروی کار تشکیل شده و اینکه اداره فنی و حرفه ای کشور در این سازمان جایگاه ویژه ای داشته و میثاقی با این سازمان دارد بسیار ارزشمند و قابل توجه است.
 
تبریزی با تاکید بر اینکه در یک پروسه آموزشی نیروهای انسانی، هدف اصلی باید بازدهی و اشتغال باشد اضافه کرد: متاسفانه در جامعه نیروهای تحصیل کرده آموزش دیده اند اما بازار کار به گونه ای است که  استفاده بهینه از این نیروها به عمل نمی آید.
 
وی مدیریت شهری را یکی از اثرگذارترین دستگاه اجرایی برشمرد و اظهار کرد: شهرداریها نقش بسزایی در توسعه شهری دارند و شوراها نیز به عنوان نهادی ناظر بر فعالیت شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط حد فاصل بین مردم و  دستگا های اجرایی هستند که ما بهعنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید از اینکه به شورای شهرداری تبدیل شود بپرهیزیم.
 
این عضو شورای اسلامی شهر همدان با شاره به اینکه برخی نیروهای شهرداری نیازمند آموزشهای ضمن خدمت هستند افزود: شهرداری از بدنه وسیعی با امکانات گسترده ای برخوردار است که با بکار گرفتن آنها می توان از معطل ماندن آنها جلوگیری به عمل آورد  .
 
محمد تبریزی تولید گل و گیاه توسط شهرداری را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه بخشی از نیازهای همدان از خارج استان تامین می شود می توان با ایجاد واحد تولیدی گل و گیاه علاوه بر تامین ضروریات شهر منبع درآمدی هم برای شهرداری ایجاد کرد.
 
تبریزی افزود: می توان از ظرفیت و توان فنی حرفه ای در بخشهایی از شهرداری از جمله بخشهای تاسیساتی، ایمنی، خدمات شهری و … استفاده کرد.
 
وی اخلاق مداری را از الزامات فعالیت کارکنان ادارات از جمله شهرداری دانست و یادآور شد: برگزاری کلاسهای آموزشی چگونگی برخورد با ارباب رجوع در محل کار در کنار آموزشهای مهارتی و عملی بسیار ضروری است که در راستای آموزش نیرورهای شهرداری می توان از تجارب اساتید سازمان فنی و حرفه ای بهره گرفت.
 
رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهرهمدان خطاب به مدیرکل فنی و حرفه ای استان اضافه کرد: شورا از موارد و مسائلی که باعث منجر به پیشرفت شهر می شود استقبال می کند.
 
محمد تبریزی بر تشکیل کمیته هماهنگی جهت همکاری شورا و شهرداری با اداره فنی حرفه ای تاکید کرد و گفت: در این کمیته می توان با همکاری هم در ارستا توسعه و پیشرفت استان و شهر گام برداشت.
 
در ادامه رئیس کمیسیون خدمات شهری  حمل ونقل و ترافیک ومحیط زیست شورای شهر همدان بکارگیری اساتید مجرب و خبره در کارگاه های آموزشی سازمان فنی حرفه ای را قابل توجه دانست و گفت: به دلیل مهارت آموزی د راین کارگاه ها کارآموزان پس از پایان دوره ها وارد بازار کار می شوند که این به نوبه خود بسیار ارزشمند است.
 
کامران گردان تاکید کرد: لازم است همکاری دوسویه ای بین شورا و شهرداری همدان با فنی حرفه ای برگزار شود.
 
دیگر عضو شورای اسلامی شهرهمدان هم به نوع فعالیت سازمان فنی حرفه ای اشاره کرد و افزود: اقدام ارزشمندی است که دولت به صورت هدفمند با راه اندازی این مراکز نیروهای کار را تقویت کرده و این امر در راستای ارتقای مهارت آنها بسیار تاثیر گذار است.
 
علی رضایی وجود نیروهای ماهر و عالم را از عوامل پیشرفت کشور دانست و افزود: بالاترین خدمت برای یک افراد توانمند سازی آنها و تبدیل ظرفیطت های بالقوه آنها به بالفعل برای خدمت رسانی به جامعه است.
 
علی رحیمی فر عضو دیگر شورای اسلامی شهرهمدان نیز آموزش و مهارت آموزی و اشتغال را از محورهای مهم فعالیت فنی حرفه ای دانست و گفت: اهمیت فعالیت این ارگان بسیار با ارزش است چرا که با کمک به حوزه اشتغال در کاهش نرخ بیکاری بسیار تاثیر گذار بوده و متعاقب آن توسعه یافتگی را به دنبال دارد.
 
رحیمی فر با بیان اینکه بیکاری بر سایر مقوله های اجتماعی تاثیر می گذارد افزود: استفاده از کارگاه های آموزشی بهترین فرصت برای ارتقای مهارت و حرفه آموزی برا یورود به بازار کار است.
 
در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد این اداره کل با بیان اینکه سازمان فنی حرفه ای کشور به صورت سیستماتیک زیر نظارت سازمان جهانی کار(ILO)   فعالیت دارد اظهار کرد: اشتغال جوانان از مهمترین مقوله ها در کشور است که این اداره کل در راستای مهارت آموزی و تربیت نیروی کار کارآمد و حرفه ای فعالیت دارد.
 
علیرضا مهرابی با اشاره به ایجاد اشتغال جدید  در کشورهای توسعه یافته اظهار کرد و افزود: باید درراستای رفع بیکاری و رونق اقتصادی مشاغل جدیدی را در کشور ایجاد کرد.
 
وی به نوع فعالیت شهرداری نیز اشاره کرد و خواستار همکاری سازمان فنی حرفه ای با شورا و شهرداری همدان شد و اضافه کرد: می توان در حوزه های آموزشی تولیدات گل و گیاه، فضای سبز، آموزش رانندگان خودروهای سنگین و سبک، تاسیسات ساختمانی و شهری، فن آوری، تبلیغات، مهارت اموزی نیروها و … با هم همکاری داشت.
 
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان نیزبه اهمیت صنعت گردشگری در همدان اشاره کرد و افزود: متاسفانه برای این مقوله در همدان جایگاه علمی تعریف نشده و مطالبات پراکنده ای در این زمینه وجود دارد.
اکبر رنجبران اضافه کرد: می توان در راستای ایجاد رونق صنعت گردشگری همدان با سازمان فنی و حرفه ای همکاری داشته و گام برداشت.
 
گفتنی است در این دیدار از کارگاه های آموزشی مریانج از جمله کارگاه آموزشی تخصصی برق و الکترونیک، تولید قارچ، گل و گیاه، لوازم خانگی و CNC ، کارگاه مدیریت مصرف بهینه آب (بازیابی آب کراواش) ، نمونه سازی سریع، تکثیر و پرورش ماهی های زینتی و … بازدید به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا