مدیریت شهری

پاسخ معاون شهردار به ابهامات/ ساخت پلاسکوی جدید مجوز دارد یا ندارد؟!

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی حجت با اشاره به اظهارات روز گذشته محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: متاسفانه، از صحبت های روز گذشته این مقام مسئول برداشت نادرستی شده است. همان طور که پیشتر از سوی شهرداری اعلام شد جلسات متعددی با بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان برگزار شده است و مقرر شد ساختمانی حدود ۱۰ طبقه جای پلاسکو ساخته شود.

وی افزود: از ابتدا اعلام کردم که ۵ طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ احداث می شود و بین ۹ تا ۱۰ طبقه روی زمین ساخته می شود. صحبت های روز گذشته رئیس بنیاد مستضعفان هم موید این نکته است که پلاسکوی جدید در ۵ طبقه زیر زمین و ۸ طبقه روی زمین بنا می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای ارائه مجوز ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری وجود ندارد، تصریح کرد: آن گونه که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کردند مجوز ساختن این ساختمان داده نشده است. البته، ایشان  بلافاصله اشاره کردند شهرداری با بنیاد در کمال هماهنگی قرار دارد و آمادگی لازم برای شروع پروژه فراهم است.  

حجت در پاسخ به این سوال که چرا براساس اظهارات پیشین کلنگ ساختمان پلاسکو در سالگرد این واقعه به زمین نخورد، تاکید کرد: تصور بنیاد مستضعفان این است کلنگ زنی این ساختمان شکل جشن دارد و آتش نشان ها هم در تاریخ مذکور ختم عزیزانشان را برگزار می کنند. از آن جا که تقارن این دو موضوع با یکدیگر مناسب نیست، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در دهه فجر همزمان با ایام جشن و شادی کلنگ پلاسکو را به زمین بزند.

به گزارش شهرنوشت، طی آخرین توافقات صورت گرفته ساختمان پلاسکو در ۱۳ طبقه شامل ۵ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۷ طبقه روی زمین احداث می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا