مدیریت شهری

هر شهروند یک شهردار است/ شهروندان در زیباسازی شهر تاثیرگذارند

معاون امور مناطق سازمان زیبا سازی شهر تهران گفت: اعتقاد داریم که شهروندان در زیبا سازی شهر تاثیرگذاری بالایی دارند به همین دلیل شعار و رویکرد جشنواره شمعدونی این است که «هر شهروند یک شهردار است»

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان زیبا سازی شهر تهران، لاله کاظمی با بیان این مطلب افزود: هر چند برخی بر این باورند که تمام اقدامات مربوط به زیبا سازی شهر تهران باید توسط مدیریت شهری انجام شود، اما این تصور اشتباه است چرا که شهروندان نیز در زیبایی پایتخت سهم بالقوه ای دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل با برگزاری جشنواره شمعدونی می خواهیم شهروندان را متوجه وظایفی که برای زیباتر شدن شهر و محله ای که در آن زندگی می کنند، کنیم. بر این مبنا اعلام می کنیم که مدیریت شهری توقع زیادی از مردم ندارد و آنها همانطور که سعی دارند تا داخل خانه های خود را زیبا نگاه دارند به همان اندازه نیز می توانند با بهبود وضعیت نمای ساختمان های خود در زیباسازی شهر تهران سهیم باشند.

معاون سازمان زیبا سازی شهر تهران بیان کرد: در این رابطه دستورالعمل و بخشنامه هایی را تنظیم کرده ایم که به ادارات و سازمان های مختلف و همچنین شهرداران مناطق نیز ابلاغ شده است تا در گام نخست مشارکت در زیبا تر شدن شهر تهران از مجموعه مدیریت شهری شروع شود.

به گفته کاظمی؛ بر این مبنا سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران موظف هستند تا ساختمان های اداری خود را عاری از هر گونه زوائد بصری کرده و به زیبایی نمای آن توجه ویژه داشته باشند. همچنین این ساختمان ها موظف شده اند تا از فضای سبز عمودی نیز بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های سازمان زیبا سازی برای بهبود وضعیت نمای مجتمع های مسکونی در شهر تهران یادآور شد: بعد از زیباسازی ساختمان های شهرداری، به سراغ مجتمع های بزرگ مسکونی و تجاری رفته ایم. بر این باوریم که این مجموعه ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند ظاهر نازیبای آنها در چهره شهر تاثیرگذار است.

معاون امور مناطق سازمان زیبا سازی شهر تهران با اشاره به رویکرد سازمان به زیبا سازی نمای مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی در شهر تهران تاکید کرد: در گام نخست تصمیم گرفته ایم تا خودمان از این ساختمان ها دعوت کنیم تا در جشنواره شمعدونی مشارکت کنند.

۷لازم به توضیح است که این مشارکت تنها مربوط به استقبال از بهار نیست بلکه در طول سال این فرصت را دارند تا اقداماتی در جهت زیبا سازی نمای ساختمان خود با مشارکت ساکنان انجام دهند.

به اعتقاد وی، هرچند امکان دارد برخی از مجتمع های بزرگ مشکلاتی را در جهت بهبود نمای ساختمان داشته باشند و در نتیجه ورود آنها را به موضوع زیبا سازی نمای بنا با مسائلی روبه رو کند اما تصور ما بر این است که با رفع این مسائل می توانیم مشارکت شهروندی را در موضوع زیبا سازی محله ها و خیابان های شهر تهران پررنگ تر کنیم به شرط اینکه برنامه هایی مانند جشنواره شمعدونی تدوام داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا