اپلیکیشن جدید شهرداری برای ثبت شکایات/ سد معبر و دستفروشی بیشترین شکایت شهروندان به ۱۳۷
به گزارش شوراآنلاین، محمدجواد شیرازی تماسهای مردم با سامانه ۱۸۸۸ را در سه ماهه اخیر ۲۵۳۵۵۵ تماس اعلام کرد و گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته و از این تعداد شتماس ۱۳۳۶۱ مورد در قالب پروندههای الکترونیکی و به صورت سیستمی به ردههای اجرایی جهت رسیدگی ارجاع شده است.
وی سد معبر دستفروشان را بیشترین انتقاد و شکایت شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ بیان کرد و اظهار داشت: رشد ۱۳ درصدی شکایات مردمی در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه ۱۸۸۸ مشهود است و باید با برنامهریزی و هماهنگی بین بخشی و نظارتهای مستمر در کاهش این آمار تلاش مضاعفی نمائیم.
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران تاخیر اتوبوسهای بخش خصوصی و تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری را دیگر موارد شکایتی مردم در سامانه ۱۸۸۸ دانست و تصریح کرد: به ترتیب موارد شکایتی مذکور ۱۷ و ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ کاهش یافته است.
شیرازی افزود: در سه ماهه اخیر ۵۲ مورد به سامانه ۱۸۸۸ موضوع قطع، جابجایی و خشک کردن درختان توسط مردم اطلاعرسانی شده است که بیشترین آن مربوط به مناطق ۴،۳،۱و ۵ بوده و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته است.
وی درخصوص پیامهای مردمی در سامانه ۱۳۷ در سه ماهه اخیر نیز خاطرنشان کرد: به ترتیب رفع سدمعبر دستفروشان، طعمهگذاری جهت حیوانات موذی و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، بیشترین درخواستهای شهروندان بوده است.
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران اضافه کرد: در سه ماهه اخیر ۵۲۸ درخواست مربوط به قطع درختان شامل مناطق ۲،۱ و ۴ در سامانه ۱۳۷ به ثبت رسیده است.
شیرازی بر تقویت سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تاکید کرد و ابراز داشت: در مدیریت جدید شهری نه تنها سامانههای ارتباط مردمی ۱۳۷و ۱۸۸۸ تضعیف نشده بلکه با برنامهریزیهای مدون، اصلاح فرایندها و بکارگیری امکانات سختافزاری و نرمافزاری روز دنیا در جهت تقویت و ارتقا کارآیی سامانهها و در نتیجه افزایش رضایتمندی شهروندان تهرانی حرکت خواهیم کرد.
وی در همین راستا ادامه داد: با طراحی اپلیکیشن «همیاران» شهروندان میتوانند توسط گوشیهای همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از عملکرد شهرداری به همراه عکس، فیلم، موقعیت جغرافیایی و… به سامانه ۱۸۸۸ منعکس و پیگیری کنند. همچنین از طریق همین اپلیکیشن میتوانند از سامانه ۱۳۷ و سایر بخشهای شهرداری خدمات دریافت کنند.
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران تاکید کرد: اپلیکیشن «همیاران» در مرحله آزمایشی قرار دارد و در این مرحله دسترسی در اختیار ناظران ۱۸۸۸ قرار داشته و در آینده نزدیک این امکان برای همه اقشار جامعه فراهم خواهد آمد تا با ثبت نام در سامانه شهروندی که در پرتال شهرداری تهران تعبیه خواهد شد با دریافت کد شهروندی از این اپلیکیشن استفاده کنند.
شیرازی درخصوص مدیریت شیشهای در شهرداری تهران بیان کرد: محمدعلی نجفی شهردار تهران با جدیت این موضوع را دنبال میکند و در جلسات عمومی و خصوصی با ردههای اجرایی شهرداری و دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی شهرداری تهران تکلیف کردهاند در جهت اجرایی شدن این امر مهم گام برداشته و از هیچ تخلف و انحرافی چشمپوشی نگردد.
وی افزود: در راستای تاکیدات شهردار درخصوص مدیریت شیشهای، سازمان بازرسی با انتشار بنرهایی در سطح مناطق، نواحی، سازمانها و شرکتهای شهرداری تهران از کارکنان خدوم شهرداری درخواست کرده تا با مشاهده کمترین تخلف و انحراف از سوی ردههای اجرایی در هر سطحی، سازمان بازرسی را به صورت مستقیم در جریان بگذارند و البته باید اذعان داشت که راههای ارتباط با سازمان از طریق سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸، اداره رسیدگی به شکایات بازرسی و همچنین دفاتر بازرسی در سطح شهرداری تهران به قوت خود باقی است.
باسلام و آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون برای همه عزیزان و زحمتکشان مجموعه شهرداری تهران
احتراماً همانطور که مستحضر هستید درحال حاضر در سطح کشور با کمبود آب مواجه هستیم و صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت والایی برخوردار است .
متأسفانه این امر در اغلب پارکها اصلاً رعایت نمی شود و به بهانه آبیاری فضای سبز ، آنقدر آب در محوطه پارک جاری می شود که فضای سبز را به باتلاق تبدیل نموده و یا آبها را در سطح پیاده رو پارک و جویها روان می سازد .
مثلاً در میادین صد گانه نارمک و پارک فدک و پارک هلال احمر و پارک مینیاتوری نارمک ، همواره از صبح تاشب آب شیرها باز است و حتی در مواقع بارندگی هم این امر ادامه دارد .
لذا تقاضا می شود به مسئولین محترم ذیربط تذکر لازم داده شود .
با احترام و دعای خیر