شورای شهر

انتقاد رئیس شورای شهر تهران از ندانم‌کاری و کج‌اندیشی ها/ هاشمی: بخش عمده‌ای از اعتبار شوراها از دست می‌رود

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن هاشمی در آغاز پنجاه و نهمین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها در تهران ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تشکیل بسیج مستضعفین قبل از حمله حکومت بعثی عراق به ایران بوده و با دوراندیشی امام خمینی(ره) نقش بارزی در جنگ ایفا کرده و با پایان جنگ ابعادی دیگری از حکمت‌اندیشی امام مشخص شد. 

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به تشکیل پنجاه و نهمین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها گفت: این اجلاس از سال ۸۲ کار خود را آغاز کرده است و حدود ۵۸ اجلاس تاکنون تشکیل شده و ۱۵۰ پیشنهاد مشخص به شورای عالی استان‌ها، مجلس و دولت ارائه کرده است و با تفاهمات انجام شده تأثیر به سزایی در تصمیم‌گیری‌های شورای شهر تهران داشته‌‌اند و همینطور نقش مؤثری در ارتقای جایگاه‌های شوراهای اسلامی کشور برعهده گرفته‌اند. 

وی یادآور شد: لازم است در دوره پنجم شوراها به این مهم بیشتر بپردازیم؛ در هر صد روز در یکی از استان‌های کشور جلسه مجمع مشورتی تشکیل شده و به عنوان مثال؛ کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری، بررسی‌های لازم را انجام بدهند و بیانیه پایانی و تفاهم‌نامه با ارگان‌های مرتبط داشته باشند. 

هاشمی گفت: ابتدا هیأت رئیسه سنی و پس از آن هیأت رئیسه اصلی انتخاب می‌شود. 

وی بیان داشت: پس از انتخابات، موضوعات و مشکلات استانها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اولویت همیشه ما خدمت‌رسانی به شهروندان است که جزو وظایف شوراهای شهر نیز محسوب می‌شود. 

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: باید در این شوراها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که با اولویت و صیانت از فرهنگ دینی و ملی ما است درنظر گرفته شود. 

هاشمی ادامه داد: بحث سلامت شهروندان ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و ورزش همگانی باید در راستای سلامت شهروندان در اولویت قرار بگیرد. 

وی با اشاره به اینکه باید از گسترش بی‌رویه شهرها جلوگیری شود، گفت: در شهرسازی تاب‌آوری و زلزله باید مورد بررسی قرار بگیرد و در بافت‌های فرسوده با توجه به نوسازی این بافت‌ها، تاب‌آوری را افزایش دهیم. 

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در شورای پنجم بافت فرسوده را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم در تمامی شهرها مدنظر قرار بگیرد. 

هاشمی افزود: آلودگی هوا در تهران و کلان‌شهرها معضل اصلی است و به نظر می‌رسد آلودگی هوا و ترافیک و رفع آن از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در شهرها بسیار بااهمیت است، گفت: باید شهرهای ما هوشمندسازی شوند. موضوع اصلی در شهرها درآمد پایداری که با کمک دولت و مجلس و همینطور تلاش مدیریت شهری محقق می‌شود. در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران فعالیت خوبی در این خصوص شکل گرفته است و کدگذاری آن توسط سیاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران (الویری) ارائه خواهد شد. 

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی ما، مالیات بر ارزش افزوده است که به دلیل ندانم‌کاری و کج‌اندیشی بخش عمده‌ای از اعتبار شهرها را از دست خواهیم داد که این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

هاشمی افزود: ۲۴ مورد از وظایف دولت برای کوچک شدن باید به شوراها انتقال پیدا کند، که این مهم محقق نشده است. 

وی ادامه داد: در حوزه‌های سلامت، آموزش و پرورش باید با دولت مذاکره شود.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره لایحه مدیریت یکپارچه شهری گفت: باید به این موضوع پرداخته شود، یکی از مشکلات شوراها، مدیریت شهری یکپارچه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا