مدیریت شهری

معرفی جاذبه‌های تهران توسط شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدحسین پناهی با اشاره به اینکه بسیاری از تهرانی ها از تاریخ شهر خود مطلع نبوده و با جاذبه های تاریخی و فرهنگی تهران آشنا نیستند، اضافه کرد: شهرداری تهران به منظور شناخت هرچه بیشتر تهران و تبدیل تهران به یکی از جاذبه های گردشگری ایران برنامه های متنوعی را تدارک دیده است.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله طرح مهمان طهران گفت:طی چند سال گذشته این طرح توانسته به خوبی تهران و جاذبه های آن را به شهروندان تهرانی و مردم ایران معرفی و شناسایی کند.

پناهی تصریح کرد: طرح مهمان طهران طرح دنباله‌داری است که منوط به ایام نوروز نشده و در تمام طول سال ادامه می‌یابد و بر همین اساس در مناسبت‌های خاص تورهای ویژه تهرانگردی برای شهروندان برگزار می شود. 

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ از برگزاری جشن‌های ویژه در روز ۱۴ مرداد در میدان مشق خبر داد و گفت: بر مبنای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴ منطقه قدیمی تهران جشن دویست و سی امین سال پایتخت شدن تهران را با نام «طهران ۲۳۰» برگزار می‌کنند، که منطقه ۶ یکی از آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه نقشه ناصری منطقه ۶ تهیه و چاپ شده است و در این روز میان شهروندان توزیع می‌شود، ادامه داد: در گذشته بلوار کشاورز یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران بوده است به طوری که در اواخر روز و روزهای تعطیل، تعداد زیادی از شهروندان از این بلوار به عنوان محل گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌کردند.

پناهی با اشاره به اینکه در میانه این بلوار نهری روان است که به نهر کرج شهرت دارد، ادامه داد: نهرکرج در واقع رودخانه‌ای بود که از رودخانه کرج منشعب می‌شد و به سمت اراضی بهجت آباد حرکت کرده و از این اراضی به سمت دارالخلافه تهران امتداد می‌یافت. آب این نهر برای مقاصد کشاورزی و برای آب شرب منازل در تهران قدیم استفاده می‌شده‌ است.

مشاور شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی نهر کرج منطبق بر بلوار کشاورز کنونی است، اضافه کرد: تا قبل از لوله‌کشی تهران این نهر نقش عمده‌ای در تأمین آب تهران داشت.

وی با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه تهران در منطقه ۶ گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی کشور و نخستین دانشگاه تأسیس شده در ایران شناخته می‌شود و منطقه را به یکی از قطب‌های علمی دانشگاهی کشور تبدیل کرده است.

پناهی همچنین با اشاره به حضور سه موزه فرش، شهدا و هنرهای معاصر در منطقه ۶ گفت: بازدید از موزه‌های منطقه در ۱۴ مرداد و به مناسبت دویست و سی امین سالگرد پایتخت شدن تهران رایگان است.

در همایش «طهران ۲۳۰» از تهران‌پژوهان برتر تهران و آن‌ها که عمرشان را صرف شناخت تهران کرده‌اند، تقدیر می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا