اجتماعی و فرهنگی

ساخت ضریح حضرت مسلم توسط تهرانی‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جمشید گودرزی  درباره آخرین اقدامات  ستاد بازسازی عتبات عالیات در مزارات عراق گفت: با توجه به توافقی که در سطح مدیران ارشد ستاد بازسازی عتبات عالیات و دیوان وقف‌الشیعی عراق صورت گرفته قرار است در بخشی از مزارات عراق که امکان همکاری و مساعدت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد ستاد عتبات عالیات کمک‌هایی را انجام دهد.

وی درباره عمده فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در مزارات عراق افزود: در حال حاضر در مسجد کوفه اقدامات خوبی طی سالیان گذشته از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته که ساخت ضریح مطهر حضرت مسلم‌بن‌عقیل (ع) توسط مردم تهران و نصب آن بخشی از این اقدامات است.

مسئول مزارات ستاد عتبات عالیات اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال حاضر ساخت ۵ درب مسجد کوفه را در دستور کار دارد که هم‌اکنون در استان‌های مختلف ساخته شده و بعد از تکمیل نهایی در آن مسجد نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار است درباره حفظ بناهای تاریخی و قدیمی مسجد کوفه در جهت تحکیم این مسجد برنامه‌ریزی کرده و با استفاده از کارشناسان و متخصصین ایرانی همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند.

گودرزی گفت: در مزار سید محمد شهر بلد در مسیر سامرا اقداماتی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته که در راستای توسعه صحن‌های جانبی، کاشی‌کاری، آئینه‌کاری، سنگ‌کاری دیواره‌ها و ساخت سرویس‌های عمومی یا اقداماتی انجام شده یا در حال انجام است.

وی افزود: برای تعویض گنبد مزار سید محمد هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و تلاش داریم تا بنای تاریخی آن را تحکیم کرده و به همین دلیل تیمی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در آنجا مستقر شده است.

مسئول مزارات ستاد عتبات عالیات در مورد مزار سلمان فارسی هم اظهار داشت: این مزار در شهر مدائن عراق واقع است و اولین اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات طراحی جامعی از بنای تاریخی آن مکان که ترکیبی از مقام حضرت سلمان فارسی و اطراف آن، نقشه‌برداری و طراحی زیبا و بسیار جامعی صورت گرفته که البته این طراحی به دیوان وقف‌الشیعی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: دیوان وقف‌الشیعی هم‌ اکنون در حال نهایی کردن و اظهار نظر در خصوص طرح جامع ستاد بازسازی عتبات عالیات در مزار سلمان فارسی است که البته مورد تائید اولیه قرار گرفته که انشاالله بعد از نهایی شدن قرار است به صورت مشارکتی اقداماتی در مزار سلمان فارسی انجام شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: هم اکنون در قبرستان وادی‌السلام و مقام هود صالح بررسی و برنامه‌ریزی جهت انجام برخی اقدامات از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته که بعد از نهایی شدن و توافقات بین طرفین در آینده این اقدامات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون کار ما محدود به بررسی و طراحی در قبرستان وادی‌السلام و مقام هود صالح است و کار اجرایی آن هنوز انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا