سیاسی

علت افزایش پروازهای خارجی از آسمان ایران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  فریده اولاد قباد  اظهار کرد: جمعی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی روز گذشته از نمایشگاه ادوات، تجهیزات و دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) بازدید کردند.

 

در این بازدید سردار اسماعیلی فرمانده قرارگاه درباره علت افزایش پروازهای خارجی از آسمان ایران توضیحاتی ارائه داد و گفت که علیرغم وجود تجهیزات مدرن و ناوبری و افراد مجرب و توانمند در کشورهای پیرامونی،‌ پروازهای بین‌المللی رغبت بیشتری برای انتخاب آسمان ایران جهت عبور و مرور دارند. دلیلش هم این است که صرفاً در اختیار داشتن تجهیزات مدرن ناوبری، افزایش حجم پروازهای بین‌المللی منجر نمی‌شود و آنچه امنیت را در آسمان ایران ایجاد می‌کند وجود سامانه‌های دفاع هوایی و توان متخصصان این حوزه است.

 

وی اضافه کرد: طبق توضیحات ارائه شده افراد متخصص در حوزه پدافند هوایی در قرارگاه خاتم نه تنها بر عملکرد پروازها نظارت و کنترل دارند بلکه در زمان مقتضی می‌توانند ایمنی پروازها را در صورت از دست رفتن سامانه‌های ناوبری، هواپیماربایی و ورود به شرایط استثنایی تضمین کنند.

 

اولاد قباد یادآور شد: بر اساس گزارشاتی که ارائه شد دلیل افزایش مأموریت قرارگاه پدافند هوایی الزام قرارگاه به رصد شبانه‌روزی کلیه پروازهای ورودی و خروجی داخلی و خارجی به جهت اشراف اطلاعاتی و امنیت پروازها و عدم انحراف از کریدورها و اتفاقات مجاز از قبل تعریف شده است. به ویژه این مأموریت از سال ۹۳ و بعد از اعلام آسمان ایران به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه از سوی سازمان جهانی ایکائو با افزایش بیش از سه برابری همراه بوده است.

 

این نماینده در پایان خاطرنشان کرد: ما نمایندگان به خاطر وجود این آسمان امن و حجم بالای پروازهای بین‌المللی از وزیر راه انتظار داریم نسبت به تجهیز بیشتر این قرارگاه و تأمین بودجه لازم اقدامات کافی را داشته باشد چرا که این قرارگاه باعث پیشرفت و امنیت و اقتدار و غرور ملی کشور است و باید نیازهای آن نیز تأمین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا