ورزشی

مصطفی کریمی رییس فدراسیون ناشنوایان شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان امروز ( یکشنبه)به ریاست نصرالله سجادی برگزار شد و در پایان مصطفی کریمی با کسب ۲۲ رای از ۴۰ رای به مدت چهارسال ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت.

از میان  یازده کاندیدا ی حضور در انتخابات، مرتضی آذرخوش، سعید کاظمی و مهران تیشه گران به نفع سید مصطفی کریمی و رضا رودگر به نفع کاظم نظم ده انصراف دادند و کاظم نظم ده، رمضانعلی دولو، سید مصطفی کریمی، لیلا اعتماد، ابراهیم کرمی، مسعود فراهانی و حسن سلگی به رقابت پرداختند.

در این انتخابات همچنین کاظم نظم ده ۱۶ رای، مسعود فراهانی یک رای و رمضانعلی دولو یک رای داشتند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز درمجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان حاضر شد و رباب شهریان نماینده کمیته ملی المپیک بود.

نظم ده: اگر انتخاب بدی داشته باشیم ناشنوایان باید سالها هزینه‌اش را بدهند

کاظم نظم‌ده، یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون ناشنوایان در شروع صحبت‌های خود قبل از رای گیری، از حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونت قهرمانی، سرپرست فدراسیون، به خاطر برگزاری انتخاباتی بی‌طرفانه تقدیر و تشکر کرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: به یاد دارید انتخابات یکی دیگر از فدراسیون‌ها را که در آن به فرد کاندیدا اعلام کردند که در انتخابات حضور نداشته باشد. در واقع با این کار سرمایه اعتماد را فدا کردند. زمانی که سرمایه اجتماعی با تفکرات اجتماعی به راحتی از دست می‌رود، باید مراقب بود چرا که یک سرمایه اجتماعی به راحتی به دست نمی‌آید.

او همچنین از زحمات تمام زحمت‌کشان فدراسیون تقدیر و تشکر کرد و ضمن تبریک هفته جهانی معلولان یادآور شد که ان‌شاءالله این روزها نقطه عطفی برای عزیزان ناشنوا باشد.

نظم‌ده که متولد ۱۳۴۵ و دانش‌آموخته دانشگاه تهران در رشته دکترای تخصصی مدیریت استراتژیک با رویکرد تخصصی است در ادامه، بیان کرد: با آگاهی کامل به مشکلات موجود فدراسیون ناشنوایان به انتخابات ورود کرده‌ام و به خوبی می‌دانم که در کشور نقاط قوت بیشتر از ضعف‌ها است. کسی که در این عرصه ورود پیدا می‌کند باید علاوه بر اینکه شناخت کافی در ورزش دارد، باید به روانشناسی ناشنوایان نیز آشنایی داشته باشد.

او در ادامه بیان کرد: برنامه‌ راهبردی باید در جهت ساختار وزارت ورزش باشد و سیاست من نیز همین طور است. توسعه ورزش همگانی افراد ناشنوا با رویکرد یکپارچه سازی باید باشد. همان طور که ورزش تاثیر مثبتی بر روی افراد دارد این تاثیر در افراد ناشنوا دوچندان است. ما باید نگران سلامت ناشنوایان باشیم. ورزش می‌تواند نقش محوری در سلامت ناشنوایان داشته باشد. گسترش ورزش ناشنوایان به منظور کمک به پیشبرد کشور و توسعه و حمایت ورزش بانوان ناشنوایان منطبق با شئونات اسلامی و توسعه و بهسازی منابع فدراسیون از برنامه‌های من است.

او در پایان بیان کرد: انتخاب کردن همیشه سخت است اگر بد انتخاب کنیم باید سال‌های سال هزینه آن را پرداخت کنیم و این هزینه را فرد ناشنوا باید بدهد. ان‌شاءالله که انتخاب اصلحی را داشته باشیم.

کریمی: رئیس شوم بدهی هیئتها را می‌دهم

سید مصطفی کریمی در مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسعود سلطانی‌فر و نصرالله سجادی در این مجمع گفت: از سال ۷۷ در سه استان به عنوان مدیرکل تربیت بدنی بودم که این افتخار را دارم یکی از مدیران برتر استان همدان در آن زمان معرفی شدم. همچنین نایب رییس فدراسیون ژیمناستیک و حدود ۶ سال به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی بودم و ۱۵ سال قهرمان ملی و رکورددار پرتاب نیزه بودم. بنابراین خوشحالم که بتوانم این تجربیاتم را برای جامعه ورزش بویژه در حوزه ورزش ناشنوایان در اختیار این فدراسیون قرار دهم. ضمن اینکه دارای مدرک بین‌المللی سطح یک دوومیدانی نیز هستم.

وی اضافه کرد: من همیشه از نصرالله سجادی به عنوان الگوی خود یاد می‌کنم و امروز تشکر می‌کنم که با حضور وی و سلطانی فر مجمع بسیار خوبی را در ناشنوایان شاهد هستیم.

وی افزود: فدراسیون ناشنوایان با ۲۰ رشته ورزشی فعال است که هم‌اکنون ۱۵ رشته ورزشی آن به صورت فعال است. ما المپیک تابستانی و زمستانی داریم و در سال آینده المپیک ناشنوایان را برگزار خواهیم کرد بنابراین نیاز است که یک برنامه منسجم و خوبی برای این منظور تدوین شود. البته ما باید در ابتدا موضع خود را روشن کنیم که آیا قصد فعالیت در ۲۰ رشته داریم یا فقط ۱۵ رشته ورزشی.

این نامزد انتخابات فدراسیون ناشنوایان خاطرنشان کرد: اگر در این فدراسیون بتوانیم برنامه خوبی را تنظیم کنیم، تا بتوانیم به جمع پارالمپیک ملحق شویم و در پارالمپیک ۲۰۲۰ نیز رشته ناشنوایان را مطرح کنیم قطعا موفقیت بزرگی برای این فدراسیون خواهد بود.

وی با بیان اینکه من مدیر برنامه‌محور هستم گفت: البته این را باید اعضای مجمع تصمیم بگیرند که موافق حضور من در این فدراسیون هستند یا خیر. ضمن اینکه بنده سیاست‌های وزارت ورزش را روی چشم خود قرار می‌دهم و باید در این خصوص از سیاست‌های بالادستی خود اجازه بگیرم در غیر این صورت کار به جایی نخواهم برد.

کریمی ادامه داد: من در حال حاضر می‌دانم که در این فدراسیون به خاطر اقدامات پراکنده و نامنظمی که در اجرای برنامه‌ها بوده تمام روسای هیات‌ها بدهکار هستند. البته افشین داوری و همکاران وی تا اینجای کار عملکرد خوبی داشته‌اند اما شرایط این فدراسیون به گونه‌ای است که باید برنامه‌های آن مشخص شود تا بتوانیم در راستای برنامه حرکت کنیم. ضمن اینکه به اعتقاد من باید در این فدراسیون کمیته اقتصادی تشکیل شود تا مردم، ارگان‌ها و سایر سازمان‌ها که علاقه‌مند به کمک به این فدراسیون هستند در این راستا گام‌های موثری بردارند.

وی در پایان گفت: اگر اعضای مجمع به من اعتماد کنند و رای لازم را کسب کنم در جهت رفع تنگناهای مالی فدراسیون و در جهت رفع بدهی‌های روسای هیات‌ها گام‌های موثری برخواهم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا