استان

لغو پروازهای فرودگاه یاسوج

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین «علی محسنیان»  افزود: پروازهای فرودگاه یاسوج به‌علت اجرای روکش آسفالت سطوح پروازی از اول آبان به مدت حدود ۲۵ لغو می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بهسازی و توسعۀ عوامل پروازی فرودگاه یاسوج که حدود یک سال است آغاز شده، با نزدیک شدن به مراحل پایانی اکنون در مرحلۀ روکش آسفالت(بیندر) سطوح پروازی قرار دارد.

مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: این عملیات بهسازی به‌طور شبانه‌روزی در حال اجراست و مدت پیش‎بینی شده برای اجرای این فاز از پروژه حدود ۲۵ روز است.

محسنیان تصریح کرد: بر آن هستیم تا با مدیریت زمان و هماهنگی کامل با مشاور و پیمانکار، پیشرفت پروژه به‌نحوی تنظیم و نظارت شود که تا پیش از فرارسیدن فصل بارش‎های پاییزی و سردی هوا، پروژه اجرای روکش آسفالت به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: میزان PCN یا فشردگی آسفالت و مقاومت باند فرودگاه یاسوج قبلاً ۲۶ بوده که با اجرای این روکش مقدار PCN آن تا حدود ۳۵ افزایش خواهد یافت.

 طول باند فعلی فرودگاه یاسوج ۲۶۰۰ متر است که طی عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده ۶۰۰ متر به آن اضافه شود  هم‌چنین با هدف بهسازی سطوح پروازی و افزایش مقاومت باند، تمام طول باند روکشی به ضخامت پنج تا هفت سانتی‌متر اجرا خواهد شد. اکنون این باند تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی تا رده بدنه متوسط نظیر فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ نیز فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا