شورای شهر

طلایی:خط مقدم جنگ فرهنگی امروز در خانه های ماست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران شب گذشته در مراسم شب خاطره بمناسبت هفته دفاع مقدس در محل مسجد امام جعفر صادق (ع) با اشاره به ای که رمز و راز پیروزی در جنگ تحمیلی نه در اسلحه و تجهیزات که در اخلاص، صداقت و وحدت و تحت امر ولی امر عمل کردن رزمندگان بود گفت: این حلقه اتصال ولایت و رزمنده بود که در نتیجه خداوند برکت و نصرت داد و ما توانستیم بعد از ۸ سال فاتح جنگ شویم، اما جنگ تمام نشد و در نهایت صدام به دست دوستان خود نابود شد و حکومت شیعی در عراق بر سر کار آمد.

 

*دشمنان جریان سلفی ها را با خود همراه کردند

در ادامه اینها متوجه شدند که اشتباه کره اند، برای همین اساس جریان سلفی ها و تکفیری ها را با خود همراه کردند، کسانی که سرسپرده دست وهابیونی که دین را از سیاست و قرآن را از عترت جدا می دانند هستند.

بعد از عملیات بیت المقدس که توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم صهیونیست ها در سال ۶۱ با هدف تحت شعاع قرار دادن پیروزی ما به جنوب لبنان حمله کردند. در ان زمان سید نصرالله، شهید عماد مغنیه هسته اولیه حزب الله را شکل دادند و امروز به فضل الهی نیروی را تربیت کرده اند که اگر فرمان رهبرشان صادر شود گنبد آهنی صهیونیست ها ظرف ۴۸ ساعت  صحنه روزگار محو می شود. این برکت خون شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است که در جنوب لبنان شکل گرفته است.

 

*آمریکا در عراق نا امید شد آمد سراغ سوریه

وقتی آمریکایها در عراق ناامید شدند و حکومت شیعی علی رغم میل آنها شکل گرفت برنامه ریزی کردند که چگونه سراغ ما بیایند برای همین آمدند سراغ سوریه، بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ آمدند سراغ سوریه تا خط مقاومت را که محور سوریه و لبنان هست را بشکنند.تا با شکست خط مقاومت وایجاد شکاف بین جریان مقاومت درلبنان و پشتیبانی سوریه زمینه را برای ورود به ایران فراهم کنند.

ولی نیروهای چند ملیتی و وهابیون با وجود امکانات و حمایت های زیاد

در سوریه زمین گیر شدند.

ما در عرصه نظامی امروز در سوریه با دشمنان خود در حال مقابله هستم.

این نمونه ای از فرهنگ دفاع مقدس است.

 

*امروز رزمنده های دفاع مقدس در عرصه های دیپلماسی فعال هستند

حال در امتداد دفاع مقدس همان رزمنده ها در داخل کشور و حتی در عرصه های دیپلماسی نمود پیدا کرده اند.

اگرامروز و در عرصه دیپلماسی، کشورهای ۱+۵ بر سر میز مذاکره با ایران نشستند به واسطه قدرت دیپلماسی یا هنر دیپلماسی نیست، این به برکت خون شهدا و به فضل الهی و به همت و تدبیر رهبری است.

تلاش رزمنده های ما در عرصه های هسته ای، موشک های بالستیک در دریا ، در آسمان و روی زمین به گونه ای است که هیچ دشمنی جرات تعرض به مرزهای ما را ندارد، اما دشمن بی کار نیست و علاوه بر عرصه نظامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال است.

 

*محاصره فرهنگی ما را می ترساند

امام رضوان الله و رهبری انقلاب می فرمایند ما از محاصره اقتصادی و نظامی نمی ترسیم آنچه که ما را می ترساند محاصره فرهنگی است،

ما از دانشگاه استعماری می ترسیم. امام فرمودند آمریکا با سرنیزه به میدان نمی آید بلکه با قلم می آید. در وضعیت موجود باید بپذیریم که ما در جنگ فرهنگی هستیم و به نظر من خط مقدم جنگ فرهنگی امروز در خانه های ماست و هدف گذاری جوانان هستند، باید صادقانه به مردم اطلاع دهیم.

 

*مصادیق جنگ فرهنگی

رهبر انقلاب فرمودند در جنگ نرم دشمن سراغ سنگر های معنوی، اندیشه، مغر و تفکر می آید.

 

*جنگ نرم چیست

این شیوه جنگ با فروپاشی شوروی سابق آغاز شد، بر اساس تئوری «هانتینگتون» (نظریه پرداز حوزه روابط بین الملل در آمریکا) باید با خنده، دوستی و دست دادن اهداف خود را محقق کنیم، بر اساس این نظریه دوره نظامی گری تمام شده است.

«کانلیز» می گوید برای نفوذ در مختصات فکری ایرانی ها باید با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی ما می شود اقدام کنیم.

بر این اساس آمریکا نشان می دهد که دغدغه اش موضوع مرزی، سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه هویت و بقای خود را در مقابل انقلاب ایران در خطر می بیند.

 

*هدف جنگ نرم مهار بیداری مسلمانان است

منطقه خاورمیانه شاهراه حیاتی آنها است.همه تلاش آنها مهار انقلاب اسلامی است.

برای این کار ۳ گروه سنی را هدف قرار داده اند، کودکان، رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و رده سنی بالای ۱۸ سال

در مهد کودک ها به دست افراد نادان و ناآگاه اهداف جنگ نرم دنبال می شود. ابزارهایی که مورد استفاده قرار می گیرد، روانی  و رفتاری است و برای این کار آرام، آرام وارد می شوند.

بر اساس این هدف در ایران، نظام خانواده و تعلیم و تربیت و الگوها باید تغییر کنند، امروز۵۰ درصد خانوارهای تهران بزرگ از ماهواره استفاده می کنند.

برنامه ریزان جنگ نرم علیه ایران رقم یک میلیاردوهشتصد سی و سه هزار میلیارد دلار هزینه در نظر گرفته اند تا علیه ما برنامه ها و اهداف خود را اجرای کنند.

کنگره آمریکا این رقم را برای سال ۲۰۱۶ به یک میلیارد و نهصد و شش هزار میلیارد دلار در نظر گرفته است، اما ما در حوزه فرهنگی هزینه ای بالغ بر ۷ تا ۸  هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم، البته با توجه به محدودیت منابع مالی کشور است.

 

*آسیب های جنگ نرم

امروز در جامعه ما طلاق رسمی، عاطفی، توافقی و حقوقی در گروههای مختلف صورت می گیرد آن هم بین ۳ تا ۵ سال اول زندگی، ایران به لحاظ طلاق رتبه ۴ جهان را دارد و تهران در کشور اول است.

تهاجم فرهنگی برای تغییر سبک زندگی از طریق برنامه سازی از طریق ماهواره  و بالا رفتن سن ازدواج، ترویج استفاده از مواد مخدر و توهم زا و در نتیجه افزایش جرایم، طبق آمار معاونت رئیس جمهوری، ۵۰ درصد زنان معتاد از سن ۱۵ سالگی اغاز کرده اند. بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش در دنیا را داریم .۷۶ میلیارد دلار لوازم آرایش وارد کرده ایم.

در بین دانش آموزان دختر و پسر ۱۵ تا ۱۶ سال مصرف، قلیان، الکل، سیگار و تجربه رابطه جنسی به میل خود بالا رفته است. هر چند که نباید نادیده بگیریم که بیکاری منشا عمده مفاسد اجتماعی است.

 

*نقاط ضعف اجتماعی

باید به برخی رفتارهای اجتماعی نیر توجه کنیم که از درون به ما آسیب می زنند.

ضعف فرهنگ کار جمعی در کشور، این ضعف در همه بخش ها دیده می شود و هر کس می خواهد به سبک خود کار کند و دیگری را نیز قبول ندارد. عدم انتقاد پذیری که از نتایج آن دعواهای سیاسی در سطح کشور است، رودربایستی داشتن، فقط دوست داریم تعریف و تمجید کنیم و یا بشنوم. در واقع این ساختار اجتماعی نتیجه ۱۰۰۰ سال وقفه حکومت مرکزی تا دوره صفویه و وجود حکومت های قبیله ای است که ساختار بیمار نظام ارباب رعیتی را نیز شکل داده بود و امروز هم به نوعی وجود دارد. قضاوت های منفی، به طور مثال در شبکه های اجتماعی چقدر به اقوام و فرهنگ ها توهین می شود. پنهان کاری ،خود مداری و دروغ  اینها الگوهای رفتاری است که در جامعه وجود دارند.

 

*چه باید کرد

در گام نخست باید به خانواده های خود نگاه کنیم، مردان متاهل باید به زنان خود توجه کنن، با رفتار درست با همسر خود با جوانان آموزش دهیم.

با ترویج گفت و گو در خانواده می توان در مقابل این شرایط کمتر آسیب دید. خانه زایشگاه  یا پرورشگاه نیست ، بلکه باید دانشگاه باشد. باید به روز باشیم اشراف کامل به امکانات و اطلاعات روز داشته باشیم.

باید با جوانان گفت و گو کنیم، جهاد امروز ما جهاد فرهنگی و اجتماعی است. باید از فرصت ها و فضاهای که داریم درست استفاده کنیم

احادیث و روایات و حتی قرآن سخن از اخلاق است، دشمن ما را نشناخته است چون اسلام و تشیع را نشناخته است. ما با داشتن اهل بیت ظرفیتی داریم که می توانیم زخمهای پی در پی جنگ نرم را ترمیم کنیم.

دشمن ظرفیت های ما را نمی شناسد.باید از داشته های خود استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا