شورای شهر

گلایه طلایی از برخی شورایاران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی صبح امروز در واکنش به گزارش شورایاری منطقه شش با بیان اینکه در محله نظامی گنجوی حدود ۸ الی ۹ سال است که قرار بود در یک زمین مجموعه ورزشی ساخته شود، اما تاکنون بلاتکلیف مانده است، گفت: از شهرداری منطقه ۶ درخواست می‌شود به این موضوع رسیدگی کنند چراکه این زمین بلاتکلیف رها شده و مشخص نیست که شهرداری این زمین را فروخته و یا تهاطر کرده است.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه از مردم محله ایرانشهر عذرخواهی می‌کنم، گفت: مدت یک سال است که قوه قضاییه در حال ساخت یک ساختمان در پشت خانه هنرمندان است، اما تاکنون به اتمام نرسیده و آسایش مردم محل را نیز سلب کرده است.

وی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر بروز تخلف در میان شورایاران گفت: بارها گفته‌ام که همه برای شورایاران زحمت کشیده‌اند اما از اعضای شورای شهر می‌خواهم که براساس شنیده‌ها قضاوت نکنند.

طلایی با بیان اینکه من بنا ندارم به دلیل فشارهای ناحق پرده‌دری کنم، گفت: فهرستی از تخلفات شورایاران تهیه کرده و با تدبیر خود با آنها برخورد می‌کنیم تا به جایگاه شورایاری‌ها لطمه‌ای نخورد.

نایب رییس شورای شهر تهران با انتقاد از سخنان رییس کمیسیون شهرسازی مبنی بر بروز و افزایش تخلفات در شورایاران گفت: اگر یک مورد از شنیده‌های اعضا در مورد عدم رسیدگی به تخلفات درست باشد، من بررسی نکرده مابقی حرف‌های دوستانم را قبول می‌کنم.

طلایی در حالی که نمی‌خواست جزییات تخلفات را بیان کند، گفت: بارها عنوان کرده‌ایم که شرط سکونت در محل برای شورایاران الزامی است و وقتی متوجه بشویم که شورایاری در آن محل سکونت ندارد، حتما وی را از خدمت کنار می‌گذاریم و این در حالی است که اعضای علی البدل نیز هر روز به ستاد مراجعه و از عدم برکناری گلایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو سال قبل به کمیسیون نظارت نامه نوشتیم که حدود نظارت و فعالیت شورایاران در شهرداری را تعیین کنیم اما تاکنون این نامه مسکوت مانده است گفت: چه کار می‌توانم انجام دهم. دو سال قبل به همه اعضا نامه نوشتم و از آنها خواستم که در بازدیدهایشان از مناطق نظر شورایاران را نیز جویا شوند اما اینچنین نشد.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ۱۹ ، ۸ الی ۹ مدیر محله آیتم‌های لازم برای مدیریت را ندارند، گفت: آیتم‌هایی همچون مدرک تحصیلی، سکونت، و حتی برخی از آنها پایان خدمت را نیز ندارند.

طلایی با بیان اینکه من یک سال است که در تمام جلسات به دبیران شورایاری تذکر  داده‌ام که دو حساب بانکی باز نکنید، گفت: شرایط فعالیت در شورایاری محلات متفاوت است چراکه این افراد با هم در یک محله سکونت کرده و در طول روز همدیگر را می‌بینند. به گونه‌ای که امروز کمیته انضباطی شورایاران داشتیم اما یکی از افراد به دلیل اینکه چشم در چشم همسایه‌اش می‌شد مایل نبود که در این جلسه شرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا