مدیریت شهری

وزارت کشور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را با جدیت پیگیری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید حسین هاشمی در باره شرایط حمل و نقل عمومی تهران گفت: در داخل شهر تهران انصافا در بحث توسعه خطوط مترو، شهرداری با سرعت مناسبی پیشرفته است، ولی در حوزه اتوبوسرانی متاسفانه در چندین سال گذشته جایگزینی و نوسازی انجام نشده است.

وی افزود: با نوسازی این ناوگان و به طور کلی گسترش حمل و نقل عمومی و جبران کسری‌ها، تاثیرات چشمگیری در بحث آلودگی هوای شهر تهران شاهد خواهیم بود.

 

حل معضل آلودگی هوای تهران یک کار جمعی است

 

استاندار تهران با تاکید بر اینکه معضل آلودگی هوای تهران باید به صورت جمعی حل شود، گفت:‌ قطعا با همکاری سازمان‌های ذیربط این مشکل به بهترین شکل ممکن حل خواهد شد.

وی در خصوص اظهار نظرش نسبت به واگذاری بحث معضل آلودگی هوای تهران به شهرداری مشروط به عدم دریافت منابع مالی نیز گفت: طرح این مسئله از جانب بنده یک شوخی بود که گفتیم اگر شهرداری پول نخواهد حاضریم حل این معضل را به شهرداری تهران واگذار کنیم.

هاشمی تاکید کرد: باید بپذیریم که حل این معضل کار یک دستگاه نیست. مشکل آلودگی هوای تهران قطعا با کمک دستگاه‌های دخیل در این بحث قابل حل است. مطمئن هستم شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این مسئله را حل کند و یقینا نیازمند کمک وزارت کشور، محیط زیست، شورای شهر و استانداری است. بر این باوریم که یک کار تیمی باید به صورت جمعی انجام شود.

وی افزود:‌ در تلاش هستیم با پیگیری دستور العمل‌ها طرح‌ها و مصوبات دولت به حل معضل آلودگی هوای تهران سرعت دهیم.

استاندار تهران در خصوص اظهار نظر شهردار تهران مبنی بر اینکه حل معضل آلودگی هوای تهران نیازمند در اختیار داشتن سه مبحث اختیارات، مدیریت و منابع مالی است و آیا استانداری می‌تواند زمینه واگذاری اختیارات و مباحث مدیریتی به شهرداری را فراهم کند، گفت: در این خصوص استانداری تنها مجری است و زمینه واگذاری این مباحث در اختیار دولت است، ضمن اینکه در استانداری به شدت معتقد بر انجام این کار به صورت جمعی هستیم و تنها راه حصول و بهترین نتیجه، همکاری همه سازمانهای ذیربط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا