شورای شهر

دنیامالی:نگران غیر قانونی بودن شورایاری ها هستم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در دویست و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش توسط حاج قربانی دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۴ در خصوص فعالیت و عملکرد شورایاری، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: منطقه ۱۴ دارای مشکلات و معضلات زیادی است که با توجه به قرار گرفتن منطقه در محوری که آب‌های سطحی عبور می‌کند لذا باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود. 

وی افزود: در گذشته پروژه‌های زیادی در این منطقه انجام شده ولی همچنان نیازمند توجه بیشتری به این منطقه هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید مناطق شهرداری مورد بازبینی قرار گیرد و میزان وسعت و جمعیت مناطق مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. 

دنیامالی خاطرنشان کرد: موضوع قانونی بودن شورایاری‌ها نیز مطرح است اگر نیاز به قانون مشخصی دارد باید مورد بررسی قرار بگیرد و این اقدام انجام شود چرا که بعضی‌ها می‌گویند شورایاری‌ها مشکل قانونی دارد.

در ادامه این جلسه رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اگر همه شورایاران قاطعانه مطالبات خود را مطرح می‌کردند در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم.

وی گفت: با این رویه نوسازی بافت‌های فرسوده، مشکل مردم حل نخواهد شد. 

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهرک فرهنگیان ۵۰ سال پیش ساخته شده است و هنگامی که در این محل حضور پیدا می‌کنیم احساس آرامش خواهیم یافت چرا که همه چیز سر جای خود است ولی این هم وضعیت ساخت‌وساز شهر ما است.

در ادامه این جلسه عباس جدیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه ۱۴ می‌تواند به عنوان یک الگوی فرهنگی در سطح شهر تهران مطرح شود. 

وی درباره بافت فرسوده این منطقه، اظهار داشت: بافت فرسوده فقط متعلق به منطقه ۱۴ نیست و این دغدغه تمام اعضای شورا در پایتخت است که باید با همکاری دولت نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اگر دولت به بافت فرسوده وارد نشود امکان نوسازی بافت فرسوده را نخواهیم داشت و شهرداری نیز پولی برای بافت فرسوده ندارد.

جدیدی یادآور شد: منطقه ۱۴ یک قطب بسیار مهم در توسعه گردشگری و جهانگردی است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز درباره قبرستان ارامنه تصمیم جدی گرفته نشده است.

در ادامه این جلسه اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: خیابان کرمان سالهاست که دارای مشکلاتی است که باید نسبت به حل آن اقدام شود. 

در ادامه این جلسه، حمیدی شهردار منطقه ۱۴ نیز اظهار داشت: یکشنبه هفته آینده مصادف با ۲۱ شهریور ماه پروژه‌های منطقه ۱۴ با ارزش ریالی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد  تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

وی بیان داشت: تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام منطقه ۱۴ تکمیل شده و دیگر پروژه‌ نیمه‌تمامی نداریم و در سال گذشته صد درصد درآمدهای ما محقق شده است. 

شهردار منطقه ۱۴ درباره امنیت عمومی در منطقه ۱۴ اظهار داشت: این منطقه دارای ۶ ناحیه و ۵ کلانتری است و ۱۴ بوستان بزرگ داریم که باید نسبت به امنیت این فضاهای بی‌دفاع شهری اقدام شود.

وی یادآور شد: ۱۵ هکتار از اراضی که مجاور دانشگاه آزاد است در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است که این فضا برای ایجاد ۲۵ واحد دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

حمیدی درباره ایجاد خطوط ۶ و ۷ مترو تهران، گفت: برای ایجاد این خطوط ۲۹ معارض وجود دارد و تاکنون فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در این خصوص ایجاد شده است.

وی افزود: ۱۴۰ میلیارد تومان برای تملکات مترو ایجاد کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۴ در رابطه با بافت‌های فرسوده نیز اظهار داشت: در نواحی یک، ۲، ۳ و ۴ منطقه ۱۴ بافت‌های فرسوده‌ای وجود دارد و در این زمینه نقطه پنجم را داریم و تا پایان سال ۹۴، ۴۹.۸۸ هکتار نوسازی بافت فرسوده انجام شده است.

حمیدی گفت: عمارت وثوق‌الدوله با ۲۵ هزار مترمربع و باغ ویسی با ۲۲ هزار مترمربع اگر مورد تملک شهرداری قرار بگیرد اقدام خوبی در فضای سبز صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا