اجتماعی و فرهنگی

مدیران شهری قوانین مدیریت بحران را مطالعه کنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهندس «محمدفرید لطیفی» در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با حوادث می‌تواند در کاهش خسارت و صدمات ناشی از آن کمک بسرایی کند، بنابراین مدیریت بحران همیشه باید در آمادگی کامل باشد.

 

وی با بیان اینکه باید به قوانین و مقررات در مدریت بحران توجه جدی و لازم صورت گیرد و اعضا مطابق قوانین عمل کنند، افزود: مدیریت درست و دقیق در حوادث بسیار کارآمد و تاثیرگذار است.

لطیفی اقدامات پیش، حین و بعد از حادثه را مراحل مختلف مدیریت حوادث خواند و تصریح کرد: باید همواره حوادث را پیش‌بینی کرد، چراکه اگر به این موضوع توجه شود قطعاً در وقوع حادثه دچار مشکل خواهیم شد.

 

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه زلزله بم پیش‌بینی‌شده اما نسبت به آن بی‌توجهی شد و آن حادثه فجیع رخ داد، تصریح کرد: اگر قبل از وقوع حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم دیگر در حین حادثه دست و پای خود را گم نمی‌کنیم و می‌توان حادثه را مدیریت کرد.

لطیفی تصریح کرد: در وقوع حوادث باید خطرات، آسیب‌پذیری و ارزش سرمایه منطقه مورد توجه قرار گیرد تا کمتر مسائل هزینه‌بر شوند و به‌موقع نیروهای آموزش‌دیده سازمان‌دهی و با تجهیزات موردنیاز به منطقه اعزام شوند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور بابیان اینکه دو مشکل ترافیک مخابراتی و قطع شدن ارتباطات مخابراتی در موقع حوادث متوجه منطقه موردنظر می‌شود، افزود: مدیریت بحران هر استان می‌تواند با همکاری مخابرات خط سیار تهیه کند که در این مواقع مشکل ارتباطی نداشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه در وقوع حوادث باید تجهیزات و نیروهای متناسب با حادثه به محل اعزام شوند، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی امداد و نجات و رساندن امکانات و وسایل موردنیاز به‌موقع در منطقه نقش بسیار تأثیرگذاری در آرامش مردم منطقه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا