اجتماعی و فرهنگی

عزل و نصب شهردار یکی از آفات شوراهاست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  بهزاد افشار بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر در کشور عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر عضور شورای روستا و ۹۰۰۰ نفر شورای شهر هستند.

 

وی اضافه کرد: برای ارزیابی کار شوراها باید دوره آنها تمام شود تا بتوان در این مورد اظهارنظر کرد، اما تا به حال از سوی هیچ موسسه علمی و مرکز دانشگاهی ارزیابی آنان صورت نگرفته است.

 

افشار با بیان اینکه روند توسعه کشور با حضور شوراها می‎تواند روندی مثبت باشد، ادامه داد: قانون شوراهای فعلی کشور فقط شهرداری را تحت نظارت شورا قرار داده و شورای شهر در رابطه با سایر دستگاه‎ها نقش تصمیم گیرنده ندارد و نقش آن مشورتی است و باید به تصمیم‎سازی کمک کند نه تصمیم‎گیری.

 

سرپرست دفتر امور شورای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور افزود: متأسفانه یکی از آسیب‎هایی که در رابطه با شوراها مطرح هست و در سال‎های گذشته مشهود است عدم ثبات شهرداری‎ها و تعویض مکرر شهردارها بود. عزل و نصب مکرر شهردار یکی از آفاتی بوده که شوراها به آن می‎پردازند.

 

وی با اشاره به تخصص شوراها گفت: در رابطه با صلاحیت و تخصص شوراها در قانون موارد لازم پیش‎بینی شده و اگر قرار است تخصصی‎تر باشد قانون باید تغییر کند و شوراها به همه نوع تخصصی نیاز دارند.

 

افشار خاطرنشان کرد: این یک تفکر غلط است که شوراها حتماً باید مدارک مرتبط با شهرداری و یا رشته‎های عمرانی داشته باشند، چرا که همه چیز یک شهر در مسائل عمرانی خلاصه نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا