اجتماعی و فرهنگی

متوسط عمر بیمارستانهای دولتی ۳۵ سال است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدآقاجانی درباره کیفیت خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی اظهار داشت: از نظر ما کیفیت خدمات درمانی بعد از اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته است، این را بر اساس نظرسنجی که پاییز امسال از ۱۵۳۰ بیمار در بیمارستانهای دولتی انجام داده ایم، اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس این نظرسنجی میزان رضایت بیماران از خدمات بیمارستانی در مراکز دولتی از ۷۳ درصد به ۹۲ درصد رسیده است و میزان رضایتمندی از خدمات تیم درمان شامل پزشک و پرستار نیز به ۹۰ درصد و از نظر رعایت بهداشت و نظافت در بیمارستان به ۸۷ درصد رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: البته هنوز در ارائه برخی خدمات در بیمارستانهای دولتی مشکلاتی وجود دارد و افزایش نسبی رضایت مردم به معنی این نیست که مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: از نظر شاخص نیروی انسانی با توجه به اجرای طرح ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم،‌رضایت مردم از نظر حضور متخصصان مقیم در بیمارستانهای مناطق محروم حدود ۷۷ درصد رشد کرده است.

وی ادامه داد: شاخص های مختلفی برای سنجش کیفیت خدمات بیمارستانی و هتلینگ وجود دارد که تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از نظر پزشک، پرستار، پیراپزشک،‌ارائه خدمات رفاهی و هتلینگ مناسب به بیماران، رعایت استانداردهای درمانی، سیستم پذیرش و نوبت دهی مناسب و نیز وضعیت فیزیکی و ظاهری بیمارستان را شامل می‌شود.

آقاجانی گفت: یکی از مشکلات مهم بیمارستانهای دولتی در کشور ما فرسودگی و عمر بالای این مراکز است به طوری که اکنون عمر متوسط بیمارستانهای دولتی در کشور ۳۵ سال است و حتی بیمارستانهایی داریم که با عمر ۸۰ سال هنوز دایر هستند و به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: وجود چنین بیمارستانهایی در کشور مطلوب نیست اما در همین مراکز سعی می‌کنیم با نوسازی فضای فیزیکی و ارتقای خدمات هتلینگ و نیز مقیم کردن پزشکان متخصص به خصوص در مناطق محروم و کاهش هزینه های پرداختی مردم، در مجموع رضایتمندی مردم را از خدمات بیمارستانهای دولتی بالا ببریم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا