اجتماعی و فرهنگی

سهم عمده‌ای از کاهش تصادفات مرهون همکاری همیاران پلیس است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار مومنی در مراسم روز بی حادثه خطاب به همیاران پلیس حاضر در جمع اظهار کرد:‌ روز جهانی کودک را تبریک می‌گویم و امیدوارم که در درس‌های خود موفق و سربلند باشید. من همواره از شما به عنوان همیار و همکار یاد می‌کنم.

وی افزود: از زحمات شما در ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح و حوادث، ‌افزایش ایمنی و کاهش تصادفات تشکر می‌کنم.

مومنی در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمده کار همیاران پلیس توصیه به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به بزرگسالان و فرهنگسازی با رعایت ادب و احترام است. فرمان همیاران پلیس برای بزرگترها نافذ است چرا که در قانون پیش بینی شده اگر کسی به فرمان همیار پلیس توجه نکند علاوه بر جریمه به او نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش هر روز طرح همیاران پلیس توسعه یابد. سهم عمده‌ای از کاهش تصادفات مرهون همکاری همیاران پلیس است.

وی با بیان اینکه از طرح همیاران پلیس دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: با توجه به آنکه برای همیاران پلیس فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نهادینه می‌شود، آنان در بزرگسالی و هنگام تشکیل زندگی مشترک نیز به این قوانین توجه می‌کنند. علاوه بر آن حضور هر همیار در هر خانواده موجب می‌شود که فرمان همیاران پلیس مانند پلیس برای بزرگترها نافذ باشد و به آن عمل کنند.

در ادامه این مراسم سرهنگ محمد کریم خسروی معاون اجتماعی فرهنگی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: امروز روز بی حادثه نامگذاری شده است و مجموعه‌ برنامه‌ای برای آن تدارک دیده‌ایم و امروز با محوریت ایمنی عابران پیاده، مسابقه رادیویی را با همکاری رادیو ایران به صورت زنده برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در این برنامه یک سوال اساسی مطرح و از شنوندگان پرسیده می‌شود که به نظر شما کدامیک از عوامل زیر در کاهش تصادفات عابران پیاده موثر است. در این پرسش تلاش می‌کنیم جامعه را نسبت به تلفات عابران پیاده حساس کنیم. چرا که ۲۲ درصد از کشته‌های تصادفات را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

وی افزود:‌ امروز همیاران پلیس در شهرهای مختلف کشور در کنار نیروهای پلیس در گذرگاه‌ها و میادین مستقر می‌شوند و به طور نمادین با آنها همکاری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا