مدیریت شهری

بررسی جایگاه شهرداری ها در برنامه ششم توسعه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دبیر کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: جلسه امروز با حضور قالیباف و چمران با موضوع بررسی احکام و بخش های لایحه برنامه ششم توسعه در بخش مدیریت شهری برگزار شد.

وی افزود:  یکی از بحث هایی که امروز در خصوص برنامه ششم مطرح شد، گنجاندن بخشی به برنامه بود که بر اساس آن منابع حاصل از عوارض شهرداری و مالیات شهری پس از واریز به خزانه کشور با مدیریت دولت به شهرداری باز می گردد که این موضوع نارضایتی هایی را از سوی شهردار تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها به همراه داشت.

سلیمی تصریح کرد: برخی از نمایندگان نیز در این باره معتقد بودند که این اتفاق باعث ایجاد عدالت در تخصیص منابع به شهرداری ها خواهد شد و برخی از شهرهای کوچک وکم جمعیت که پیش از این منابع مطلوبی در اختیار نداشتند با این روش می‌توانند شرایط مطلوبی پیدا کنند و در عین حال شهردار تهران نیز کم شدن استقلال مالی شهرداری ها را اصلی ترین مانع در مسیر اجرای این بخش از لایحه برنامه مطرح کرد.

دبیر کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: مقرر شد جلسه دیگری در محل شهرداری تهران و با حضور شهرداری تهران در خصوص بررسی مشکلات و مسائل شهر تهران و نیازهای آن و هم‌چنین انتظارات شهرداری از برنامه ششم در آینده تشکیل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا