اجتماعی و فرهنگی

ثبت اماکن صنفی در سامانه جامع بازرسی بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بهروز بیگلو در ششمین جشنواره علمی بهداشت محیط ایران در وزارت بهداشت گفت: چند هزار بازرس بهداشت محیط و ۲ هزار کارشناس بهداشت محیط در کشور وجود دارد، همچنین ۲ میلیون واحد صنفی و صنعتی داریم که باید بازرسی شوند.

 
وی ادامه داد: سامانه جامع بازرسی در این مرکز راه‌اندازی شده و در ۳ سال گذشته ۷۰ فرایند بهداشت محیط طب کار و بهداشت حرفه‌ای بررسی شده است. ۲۴ هزار کاربر به این سامانه متصل شده‌اند.
 
وی ادامه داد: باید ۲ میلیون واحد صنفی در سامانه جامع بازرسی ثبت شود که اکنون ۸۰۰ هزار واحد ثبت شده‌اند. این در حالی است که باید نظارت مردم را بر شاخص‌ها داشته باشیم،‌به همین دلیل در آینده تمام اماکن زیرنظر بازرسی خواهند آمد و اکنون فقط رستوران‌ها در دستورکار قرار گرفته‌اند.
 
بیگلو افزود: مردم می‌توانند از سامانه جامع بازرسی استعلام بگیرند چرا که ۳ مورد از بازرسی‌های انجام‌شده از رستوران‌ها در این سامانه نشان داده می‌شود و مردم می‌توانند درجه بهداشتی آن را ببینند.
 
مسئول سامانه مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت از ایجاد پرونده الکترونیک واحدهای صنفی خبر داد و گفت: تمام راهنماهای صنفی در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد تا خودکنترلی را گزارش دهند.
 
وی افزود: صدور مجوز مراکز پرتوپزشکی و صدور کارت کارشناس سلامت بهداشت از مواردی است که در این سامانه طراحی شده‌اند، همچنین اطلاعات کنترل کیفی سلامت آب ثبت خواهد شد تا در صورت نیاز مداخله انجام شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا