اجتماعی و فرهنگی

علت حادثه شهران مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پشمچی زاده با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد اظهارات متفاوت و غیرکارشناسی درخصوص علت حادثه انفجار لوله گاز در شهران بودیم، گفت: قطعاً باید ضمن پرهیز از ارایه هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی فرصت دهیم تا تیم کارشناسی قوه قضاییه پس از بررسی و جمع بندی نهایی اعلام نظر کنند .

وی تاکید کرد: همانطور که دادستان تهران هم اعلام کرد باید تا اعلام نتیجه تیم کارشناسی از اظهارنظرات غیرکارشناسی پرهیز کنیم .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: شهر تهران به لحاظ فضای زیرسطحی شرایط پیچیده ای دارد. به طوری که در بسیاری از معابر شاهد هستیم که نشت آب سبب نشست معبر شده است. اما در حادثه شهران فرونشست زمین با انفجار گاز همراه و حادثه ساز شد.

پشمچی زاده با اشاره به اینکه برخی مترو را دلیل فرونشست زمین عنوان کرده اند، تاکید کرد: از آنجایی که تونل مترو در عمق ٢۵ متری زمین بوده و شرایط حفاری و ساخت مترو نیز بسیار ویژه و تجربه شده است، به طور حتم احداث مترو ارتباطی با فرونشست زمین ندارد اما باز هم ما منتظر نظر کارشناسانیم.

وی تصریح کرد:در حادثه شهران حفره ای در زیر زمین به وجود آمده بوده که به واسطه آب شستگی، لوله های گاز نیز دچار آسیب شدند و با نشت گاز، انفجار صورت گرفته است و به گفته اهالی از چند روز قبل بوی نشت گاز استشمام می شده است.

پشمچی زاده افزود: فاصله حفاری تا معبر بیش از ٢۵ متر است و بالغ بر یک ماه نیز از حفاری آن گذشته بوده است. در عین حال که در گزارشات کارگاهی مترو نیز در زمان خاکبرداری گزارشی از ریزش نداشته ایم که بستری برای نشست زمین فراهم شود.

براساس گزارش شهرنوشت، وی تاکید کرد: پس از اتمام گزارش کارشناسی و مقصرین حادثه جوابگوی خسارات وارده خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا