سیاسی

دیدار ظریف با همتای نروژی خود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یک‌شنبه شب در راس هیاتی در سفری دو روزه و در چارچوب روابط دو جانبه به نروژ رفت و قرار است در این دو روز ضمن ملاقات با مقامات این کشور در اجلاس "اسلو فورم" شرکت و سخنرانی کند.

این دیدار در محل وزارت خارجه نروژ، ساختمانی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم که در آن زمان مقر گشتاپو بوده است و بعد از جنگ مورد بازسازی قرار گرفته است برگزار شد.

تعداد معدودی از اعضای منافقین که در بین آنها برخی رنگین پوست وجود داشتند با اطلاع از سفر وزیر خارجه کشورمان به نروژ مقابل ساختمان وزارت خارجه این کشور تجمع کرده و شعارهایی را علیه محمد جواد ظریف و ایران سر دادند. 
 

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز دوشنبه وارد اسلو پایتخت نروژ شد و در اولین مرحله از برنامه سفرش با "بورگه برنده" همتای نروژی خود دیدار کرد. ظریف پس از آن با "اولمیک تومسن"رییس پارلمان این کشور دیدار می‌کند.


همچنین قرار است با خانم"آنیک هویتفلدت" رییس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی و دیگر اعضای این کمیسیون و "بوندویک و کوره ویلوک"نخست‌وزیر اسبق نروژ دیدار کند.


وزیر امور خارجه کشورمان پس از صرف ناهار در سمیناری تحت عنوان "برجام و فرصت‌های جدید همکاری ایران و نروژ" با میزبانی PRIO که از سوی سفارت ایران و شرکت INNOVATION NORWY  برگزار می‌شود حضور یابد.

ظریف امشب نیز در جمع ایرانیان مقیم اسلو شرکت و سخنرانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا