اجتماعی و فرهنگی

علت لغو برخی کنسرت ها از زبان اژه ای

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نود و هفتمین نشست خبری خود با اهالی رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در سه ماه گذشته فروردین و اردیبهشت و خرداد در مجموع ۳۱ استان کشور متاسفانه ۳۴ هزار و ۶۴۶ کیلو مواد مخدر از انواع مختلف کشف شده که از این میزان حدود ۹۳۶ کیلو هرویین، ۸۸ کیلو شیشه و ۱۶۸ کیلو کراک بوده است.

وی افزود: به خانواده ها توصیه می کنم که مراقب باشند تا عزیزان و جوانان‌شان در دام مافیای مواد مخدر گرفتار نشوند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: اگر کسی وارد چنین موضوعاتی شد به دلیل ضرر و زیان بزرگ، قوه قضاییه ناگزیر به مجازات و اشد مجازات آنان است. در این جاست که مدعیان حقوق بشر فریادشان بلند می‌شود که چرا جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد و آنها را مجازات می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه در این سه ماه ۷ نفر از کسانی که به اعدام محکوم شده بودند به دلیل اینکه اثبات کردند پشیمان هستند و موضوع برای مقامات دادگستری محرز شد و هر نوع همکاری را با دادسرا و نیروهای امنیتی برای معرفی سایر مجرمین داشتند در مجازاتشان تخفیف داده شد و حکم آنان از اعدام به حبس ابد تبدیل شد.

وی افزود: این افراد در برنامه‌های فرهنگی زندان کمال همکاری را داشتند و توانستند تعدادی از جزوات قرآن را حفظ کنند که با درخواستی که از طرف روسای دادگستری شده بود، یک درجه به آنها تخفیف داده شد.

توضیح محسنی‌اژه‌ای در رابطه با برگزاری کنسرت‌ها

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به پرونده موسسه اعتباری ثامن الحجج گفت: کارگروه متشکل از بانک مرکزی، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه که در این زمینه تشکیل شده، تلاش می‌کند که مردم به پولشان برسند، ولی کار زمان بر است.

وی افزود: بر اساس تمهیدات انجام شده ارزیابی این است که کارهای خوبی به نفع مردم و سپرده گذاران انجام شده و ان شاء‌الله تا پایان هفته آینده تکلیف یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از سپرده گذاران روشن خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: شرکت تعاونی قبلا گفته بود که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سپرده گذار دارند که بعد مشخص شد این عدد درست نیست. بر اساس اسنادی که بدست آمده چیزی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌ تعاونی ثامن‌الحجج به صورت ناحق به افراد داده شده است که بازپرس این افراد را یکی یکی شناسایی و آنها را احضار کرده است.

محسنی اژه‌ای درباره‌ برگزاری کنسرت‌هایی که در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: مواردی از این کنسرت‌ها به دستور دادستان برگزار نشده و در موارد دیگر کسی متعهد نشده که مسائل امنیتی و خلاف قانون که ممکن است در آنه ارخ دهد را بر عهده بگیرد.

وی افزود:‌ همانطور که بارها گفته شده مجوز کنسرت را دولت و وزارت ارشاد صادر می‌کنند و قوه قضاییه در مورد اصل برگزاری این کنسرت‌ها صحبتی ندارد. بنابراین در بسیاری از استانها و شهرها در سالهای گذشته کنسرت‌ها برگزار شده و مجوز آن را وزارت ارشاد داده است. تعداد معدودی هم گزارشش از ناحیه نیروی انتظامی و اطلاعات آمده که به قوه قضاییه و دادستان داده شده است که پیش‌بینی شده در این کنسرت‌ها اقدامات خلاف قانون رخ می‌دهد.

وی افزود: دادسرا هم در پاره‌ای از موارد به برگزارکنندگان این کنسرت‌ها گفته که کسی بیاید و متعهد شود که مسائل خلاف قانون و خلاف عفت عمومی در آنها صورت نمی‌گیرد در این صورت ما حرفی نداریم. اما اگر کسی متعهد نشود دادستان از برگزاری این کنسرت‌ها جلوگیری می‌کند.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: در سال گذشته با گزارشی که از ۳۱ استان گرفتیم ۳۳ هزار و ۴۰۲ پرونده در مورد مسائل زمین خواری تشکیل شد که یک نوع فعالیت شدیدی بود و اکثرا شاکی خصوصی نداشته است و مدعی‌العموم در آن وارد شده بود و یا توسط دستگاههای ذیربط گزارش داده شده بود که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۹۰ پرونده به حکم رسیده است، البته بیشتر این حکم‌ها قطعی نیست.

وی افزود: از این احکامی که صادر شده ۸ هزار و ۲۲۲ مورد مربوط به قلع و قمع بوده که از این احکام نیز ۳۷ هزار و ۲۹۷ هکتار از زمین‌هایی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بودند رفع تصرف شد و ۲۲ هزار و ۷۶۳ نفر در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی درباره‌ اقدامات سازمان ثبت در سال ۹۴ نیز گفت: در سال گذشته سازمان ثبت از طریق اجراییات ۴۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از مطالبات را وصول کرد. همچنین در سال گذشته ۱۳ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۱۹ سند رسمی اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی صادر شده که بیش از ۸۰ درصد آن الکترونیکی بوده است که ۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۲۰۲ سند ملکی بوده که از این تعداد سند ملکی، ۸۷ هزار و ۶۵۳ مورد سند ملکی برای دولت صادر شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا