استان

بودجه شهرداری چالوس چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا طاهری‌نسب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پذیرش مدیریت در مجموعه شهرداری جسارت خاصی می‌خواهد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت نابه‌سامانی که در این حوزه موجود بود، برای انجام وظیفه و ادای دین به همشهریان خود این مسؤولیت را پذیرفتم.

وی با بیان اینکه شهر، شهروند و شهرداری سه عامل توسعه مدیریت شهری هستند، افزود: باید ببینیم که آیا باید تولید خدمات کنیم یا خدمات شهر را در اختیار بگیریم و لی به‌هر صورت مجموعه مدیریت شهری باید سمت و سویش خدمت به‌شهروندان را مورد توجه قرار دهد.

*شورا، ریشه شهر و شهرداری میوه آن است

شهردار چالوس با بیان اینکه شورا ریشه شهر و شهرداری ثمره و میوه آن است، تصریح کرد: باید در کنار هم به‌مردم خدمت کرده و رضایت‌مندی آنها را جلب کنیم و در این‌راه همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه مردم تغییر مدیریت شهرداری را لمس می‌کنند، درباره تملک مغازه‌های روبه‌روی شهرداری چالوس برای تعریض خیابان اصلی شهر، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری در دوره‌های گذشته هر سال اگر یک مغازه را تملک می‌کرد تا الان شاید تمام مسیر آزاد می‌شد و شهر چالوس از زیر بار ترافیکی خارج می‌شد، اما در سنوات گذشته بر روی این موضوع متمرکز نشد و بیشترین انرژی شورای شهر چالوس در دوره قبل بر روی رینگ‌های ۱ و ۲ شهر بود.

*تملک دست‌کم ۵ باب مغازه

طاهری‌نسب اضافه کرد: به‌هرحال اگر سالانه یک یا دو مغازه را شهرداری تملک می‌کرد گره ترافیکی هسته مرکزی شهر چالوس باز می‌شد، اما اکنون با چند تن از مالکان این مغازه‌ها صحبت کردیم و متوجه شدیم وضعیت این بناها علوی است و به‌همین منظور با بنیاد علوی برای تعداد پنج مغازه مکاتبه و نامه‌نگاری انجام شد تا این بناها را به مزایده بگذارند و ما بتوانیم امسال دست‌کم این پنج مغازه را تملک کنیم و اگر نشد در سال بعد حتما اقدام می‌شود.

*اداره خودگردانی برای هزینه‌های عمرانی و جاری

وی منابع مالی را مهم‌ترین گره برای شهرداری دانست و اظهار کرد: درآمد شهرداری این گونه است که باید خودش برای مخارجش درآمدزایی کند و به‌عبارتی اداره خودگرانی برای هزینه‌های عمرانی و جاری است و بنابراین باید منابع مالی شهرداری توسعه یابد تا توسعه شهری هم اتفاق بیفتد.

شهردار چالوس با بیان اینکه نتوانستیم بسترها را برای مجموعه سرمایه‌گذاران در چالوس باز کنیم، تصریح کرد: چالوس دارای سه طیف جمعیتی بومی، کسانی‌ که از شهرهای اطراف می‌آیند و گردشگران است ولی نتوانستیم در بحث گردشگری برنامه‌ای برای جذب گردشگران ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری چالوس به سمت و سویی برده نشد تا بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود، خاطر‌نشان کرد: باز کردن فضا برای سرمایه‌گذاری عامل توسعه شهری است اما شرایط سخت بوروکراسی ادارات هم‌عرض ما مانند محیط زیست و منابع طبیعی اشکالاتی را وارد کرده و ضروری است بوروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران کم شود.

طاهری‌نسب با تأکید بر اینکه درب شهرداری چالوس به‌روی سرمایه‌گذاران باز است و سرمایه‌گذاری، تسهیلات خوبی برای آنها ایجاد می‌کند، گفت: در دو طرف رودخانه چالوس قابلیت ایجاد فضاهای گردشگری وجود دارد اما تاکنون برای آن برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

*شناسایی گره کور در چالوس

وی با بیان اینکه گره کوری در چالوس است که باید شناسایی شود، یادآور شد: قرار است طرح گردشگری در حاشیه رودخانه چالوس اجرا شود و حتی این آمادگی وجود دارد تا پارک آبی با وسایل بازی را مستقر کنند و اگر بتوانیم در این فضا حرکت کنیم موفقیت بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

شهردار چالوس در ادامه درباره توسعه فضای سبز شهر چالوس تصریح کرد: در ایجاد مبلمان و فضای سبز و زیباسازی شهر تأکید داریم و نورپردازی پل چالوس، پل فلزی، خیابان مسیر فرمانداری و خیابان امام رضا (ع) را در دستور کار داریم و معتقد هستیم که شهر باید از حالت تاریک و کم‌نوری در بیاید.

این مسؤول از احداث دو پارک شهرداری در مناطق شهری «آبرنگ» و «گلسرخی» خبر داد و افزود: برای پارک محوطه کاخ هم برنامه‌های خوبی داریم تا پویایی بیشتری به‌خود بگیرد.

طاهری‎نسب اظهار کرد: برای برداشتن دیوار محوطه پارک جنگلی سازمان جنگل‌ها در منطقه دهگیری هم با مسؤولان مربوطه صحبت شد تا دیوار دور آن برداشته شود و شهروندان به عنوان پارک شهری از آن استفاده کنند و البته شهرداری هم قول نگهداری مطلوب آن‌ را می‌دهد و به‌هر صورت اگر موافقت حاصل شود سرانه فضای سبز چالوس افزایش می‌یابد.

وی بودجه امسال شهرداری چالوس ۳۰ میلیارد تومان را اعلام کرد و اظهار کرد: نسبت به سال قبل ۴۵درصد افزایش بودجه را شاهد بودیم که ۵۷ درصد عمرانی و بقیه جاری است.

شهردار چالوس در پایان با بیان اینکه پیاده‌رو سازی در شهرک یاس، لکه‌گیری آسفالت و خط‌کشی چند خیابان را هم در برنامه خود داریم، گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است تا نیروها براساس نوع تخصص‌شان به کار گرفته شوند تا استفاده بهینه انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا