استانصفحه اصلی

رئیس جدید شورای عالی استان‌ها انتخاب شد

شهرام دبیری با ۳۸ رای از مجموع ۷۵ رای مأخوذه به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.

به گزارش شوراآنلاین، در بیست‌وچهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، انتخابات هیات رئیسه سومین سال از ششمین دوره شورای عالی استان‌ ها در دستور کار قرار گرفت که برای ریاست این شورا شهرام دبیری نماینده مردم تبریز در شورای عالی استان‌ ها و پرویز سروری نماینده مردم تهران در این شورا به عنوان نامزد ریاست ثبت نام کردند.

پس از رای‌گیری از مجموع ۷۵ رای ماخوذه شهرام دبیری  ۳۸ رای و پرویز سروری ۳۷ رای را کسب کردند؛ بدین ترتیب دبیری برای سومین سال از ششمین دوره این شورا به عنوان رئیس انتخاب شد.

در ادامه انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها، محمدرضا فلاح نماینده اصفهان و موسی‌الرضا حاجی بگلو نماینده خراسان رضوی برای نایب رئیسی اعلام آمادگی کردند که پس از رای‌گیری فلاح  ۳۱ رای و حاجی بگلو رای ۴۲ از ۷۵ آرا موخذه راکسب کردند که دو رای ممتنع بود؛ در نهایت حاجی‌بگلو نایب رئیس شورای عالی استان‌ها شد.

علی گوزلی از البرز، علی قاسمی از فارس، محمدیعقوب باقری از چهارمحال و بختیاری، حسین حیدری از یزد، احمد احمدی‌زاده از خراسان، کورش حصیرباف از سمنان، لطف‌الله شیخ سامانی از چهارمحال بختیاری، محمد ناصری از خوزستان، مسیب توازیانی از اصفهان، سینا ساری‌خانی از فارس، حسین فنودی از خراسان جنوبی، نوروززاده از آذربایجان شرقی و جعفری حسن‌وند از چهارمحال و بختیاری برای منشی نامزد شدند.

احمدی زاده با کسب ۴۰ رای از ۷۳ رای موخذه به‌عنوان منشی اول انتخاب شد؛ انتخاب پنج منشی باقی مانده به مرحله دوم انتخابات منشی‌ها موکول شد که در این مرحله آقایان عسگری و نوروززاده از گردونه انتخابات حذف شدند.

پس از رأی گیری، گوزلی، حیدری، باقری حصیرباف و ناصری به عنوان پنج منشی دیگر این دوره هیئت رئیسه شورای عالی استان ها انتخاب شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا