شورای شهرصفحه اصلی

سردرگمی شورای شهر ازحجم قوانین در مدیریت شهری

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سردرگمی شورای شهر از حجم قوانین در حوزه مدیریت شهری گفت: در طول زمان به تدریج شورای شهر صرفا به شورای شهرداری تبدیل شد و تعدادی از وظایف شوراها صلب شد.

به گزارش شوراآنلاین، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به نطق پیش از دستور یکی از اعضای شورای شهر با بیان اینکه گاهی نیاز داریم که به عقب برگردیم و ببینیم که میزان توفیق‌مان چگونه بوده است، گفت: ما کمبود قانون نداریم بلکه ما در حوزه مدیریت شهری جنگلی از قوانین داریم که در آن سردرگم شده‌ایم که به کدامیک از این قوانین عمل کنیم. به گونه‌ای که در تمام حوزه‌های مدیریت شهری از دوره اول تا کنون مصوبات مختلفی داشتیم اما مسئله اینجاست که این قوانین باید اجرا شود و ما به عنوان قانون گذار نیز بر این اجرای مصوبات، نظارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای دوره اول شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شد، به گونه‌ای که ۳۱ وظیفه شورا که در قانون بود به تدریج نزول یافت و حتی اجرای برخی از این وظایف با مانع بزرگی به نام وزارتخانه‌ها و دولت روبرو شد، گفت: موضوع تعاونی‌ها، توزیع و مصرف به تدریج از دستور وظایف ما خارج شد و وزارتخانه‌های دیگر این مسئولیت را بر عهده گرفتند و نه تنها اختیارات شورای شهر را سلب کردند؛ بلکه برای اجرای برخی وظایف ناقص نیز ابزاری نداریم. مثلا می‌بینید که در قانون هوای پاک که در مجلس به تصویب رسید به جرأت می‌توانم بگویم که در تمام ادوار، شهرداری بیشتر از سازمان‌ها در این زمینه وارد عمل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا