شورای شهر

عضو شورای شهر تهران: اقدام موثری برای جمع‌آوری دکل‌های غیرمجاز تهران انجام نشده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکری در خصوص عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: کارگروه صدور مجوز نصب دکل تبدیل به دو کارگروه اصلی و فرعی شده و کارگروه فرعی مبادرت به صدور مجوزهای بی‌ضابطه کرده است.

به گزارش شوراآنلاین، محمد علیخانی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری درخصوص عملکرد مالی و اجرائی شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: شرکت ارتباط مشترک شهر وابسته به شهرداری است و در این شرکت سهم شهرداری تهران ۵۱ درصد و سهم اپراتورها ۴۹ درصد است.

او با بیان اینکه وظیفه و فلسفه این شرکت ایجاد درآمد پایدار، ساماندهی دکل‌ها و نظم بخشیدن به سیما و منظر شهری است گفت: شهرداری تهران به جای استفاده از توان کارشناسی و مدیریتی کارکنان رسمی خود در این حوزه کارکنان شرکت‌های اپراتوری و افراد خارج از شهرداری را به عنوان مدیر عامل منصوب می‌کند که متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل سومدیریت باعث تضییع حقوق شهرداری و بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در دو سال گذشته حدود دو هزار مجوز نصب دکل در تهران صادر شده است که بیشتر آن‌ها مربوط به اپراتور یکی از شرکت‌ها بوده است که مدیر عامل وقت شرکت ارتباط شهر نیز از مدیران وقت آن اپراتور بوده است.

او افزود: کارگروه صدور مجوز نصب دکل تبدیل به دو کارگروه اصلی و فرعی شده است که کارگروه فرعی غیرقانونی است و مبادرت به صدور مجوزهای بی‌ضابطه کرده است در حالی که تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده و باید سریعا از آشفتگی به وجود آمده جلوگیری شود. متاسفانه شرکت مذکور درخصوص جمع آوری دکل‌های غیرمجاز در طی دو سال گذشته هیچ اقدام موثری انجام نداده است.

علیخانی گفت: ۲۰۷ رای قطعی صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰ در این شرکت موجود است که مدیریت قبلی این شرکت این آرا را با صدور مجوز بلا اثر اعلام کرده و معاونت شهرسازی نیز درخواست ابطال تعداد زیادی از مجوزهای صادره در کارگروه را کرده است. این امر باعث ایجاد تناقض در رفتار شهرداری تهران در نحوه عملکرد صدور و ابطال مجوز گردیده است.

او افزود: این موضوع به نفع اپراتورها بوده و آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز تضعیف می‌کند.

او با بیان اینکه صدور مجوز نصب دکل برای اپراتورها با توجه به سهامدار بودن آنها در این شرکت باعث درامدزایی برایشان می‌شود گفت: چرا که مبالغ پرداختی برای اخذ مجوز نصب دکل در پایان سال به عنوان سود سهام شرکت به حساب آن‌ها برگشت داده می‌شود.

علیخانی با اشاره به اینکه تایلا که سهامدار ۱۶ درصدی در این شرکت است اپراتور نمی‌باشد گفت: تجهیزات فنی خود را به همراه اول واگذار کرده و صرفا از درامد و سودحاصل از این شرکت بهره‌مند می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل تهران خطاب به شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران باید هرساله بابت افزایش اجاره بهای فضاهای شهری در اختیار اپراتورها اقدام کند که بنابر اطلاعات واصله توسط معاونت مالی و اقتصادی اپراتورها در دوره مدیریت قبلی از پرداخت اجاره بها امتناع نموده و موضوع را به هیات کارشناسی ارجاع داده و پس از اظهار نظر اجاره بهای کل تا پایان سال ۱۴۰۰ را پرداخت کردند تا دیگر مشمول سالانه اجاره بها نشوند.

علیخانی افزود: متاسفانه شرکت مذکور مبلغ ۴۰ میلیارد تومان نزد بانک‌ها اقدام به ایجاد سپرده کرده و از این محل به پرداخت وام به مدیران بعضا با سودهای کمتر از حد معمول و در برخی موارد به صورت تکراری به یک نفر مبالغی بین ۲۰ تا ۱۶۰ میلیون وام پرداخت می‌کند که تخلف واضح و آشکار است.

او با تاکید بر اینکه صدور هرگونه مجوز نصب دکل صرفا از طریق معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران باید به عمل آید گفت: شرکت مذکور حق هرگونه مجوز نصب دکل خارج از ضابطه را ندارد.

علیخانی در پایان پیشنهاد کرد تا شورای شهر حسابرس مستقلی را برای بررسی عملکرد این شرکت انتخاب نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا