مدیریت شهری

اقدام زیست محیطی شهرداری منطقه ۶ در دانشگاه تهران/ امضا تفاهم نامه تفکیک و جمع آوری پسماند بین شهرداری و دانشگاه تهران

به منظور توانمندسازی و استفاده از ظرفیتهای موجود، و لزوم هم افزایی در جهت تقویت و پیشبرد اهداف عالیه، تفاهمنامه همکاری میان شهرداری منطقه۶ و دانشگاه تهران در خصوص تفکیک و جمع آوری پسماند به روش خشک و تر به امضا رسید.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی منطقه۶،سید مرتضی روحانی  شهردار منطقه۶ با اعلام این خبر گفت: این همکاری یک اقدام محیط زیستی قابل توجه در سطح منطقه محسوب می شود که بنا به درخواست دانشگاه تهران در ارتباط با جمع آوری و مدیریت پسماند تولیدی در این دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با امضای تفاهمنامه همکاری، شهرداری منطقه و دانشگاه تهران تعهد می‌کنند که بهبود فرآیند تفکیک و جمع آوری پسماند را در محدوده و اطراف این دانشگاه ترویج دهند و برنامه‌های مشترکی برای آموزش و اطلاع‌رسانی برای دانشگاهیان و دانشجویان در این زمینه اجرا کنند.

روحانی در تشریح جزئیات افزود: با توجه به‌ نیازسنجی های اولیه انجام شده، استقرار یک دستگاه غرفه بازیافت ، جانمایی بیش از ۲۵۰۰ عدد کارتن پلاست در ساختمان‌های مرتبط با دانشگاه، استقرار ۱۰۰ عدد مخزن تفکیک پلاستیکی ۱۲۰ و ۲۴۰ لیتری و ۱۰ عدد مخزن فلزی ۱۱۰۰ لیتری از جمله زیرساخت های مورد نیاز برای مدیریت پسماند تولیدی این مرکز دانشگاهی است.

شهردارمنطقه۶ در پایان گفت: به دلیل ویژگی فرهنگی خاص منطقه، استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و متخصصان فرهنگی اولین اقدامی است که شهرداری این منطقه تهران در جهت بهره مندی از این پتانسل بالقوه منطقه در جهت اجرا و پیشبرد برنامه های  خود در دستور کار قرار داده است. قطعاً موضوعات آموزشی و اطلاع رسانی نیز جز برنامه های کاری ما برای فرهنگ سازی محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا