شورای شهرصفحه اصلی

موضوع درمان پرسنل بر حقوق اولویت دارد/ نرخ تعرفه ها مورد توجه قرار گیرد

گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی شرکت شهر سالم در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورا بررسی شده و طی آن بر اولویت درمان نسبت به حقوق کارکنان تاکید شد.

به گزارش شوراآنلاین، در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای ششم، گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی « شرکت شهر سالم، برای سال های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ » مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

آخوندی: عملکرد مالی و نقدی شرکت شهرسالم طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در توضیحاتی در خصوص شرکت شهر سالم اظهار داشت: گزارش حسابرس مربوط به حساب های سال های مالی ۱۳۹۶ تا ۹۹ است، در گزارش حسابرس که مربوط به سال ۹۹ است، صورت های مالی یادشده وضعیت مالی شرکت شهر سالم در تاریخ ۳۰ اسفند ۹۹ و عملکرد مالی و نقدی آن را برای سال منتهی به تاریخ مزبور از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد.

وی افزود: به این ترتیب اقدامات شرکت جهت انجام تکالیف مقرر در مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام مورخ ۱۳/ ۳/ ۱۳۹۹ در خصوص پیگیری و وصول اقلام راکد و سنواتی، استقرار سامانه الکترونیکی پرونده سلامت، ارائه راهکار جهت برون رفت از زبان برخی درمانگاه ها و بازنگری در ساختار سازمانی و تشکیلات اداری شرکت به نتیجه نهایی نرسیده است، معاملات مندرج در یادداشت توضیحی صورت های مالی به عنوان کلیه معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت که طی سال مالی مورد گزارش انجام شده و توسط هیئت مدیره شرکت به اطلاع این موسسه رسیده مورد بررسی قرار گرفته است.

آخوندی ادامه داد: در مورد معاملات مذکور مفاد ماده فوق مبنی بر کسب مجوز از هیئت مدیره و عدم شرکت مدیر ذینفع در رای گیری رعایت شده است، مضافاً نظر این موسسه به شواهدی حاکی از اینکه معاملات مزبور با شرایط مناسب تجاری و روال عادی عملیات شرکت انجام نگرفته باشد، جلب نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه توضیحات خود در خصوص لزوم تخصیص سیستماتیک و منطقی هزینه های مشترک به مراکز هزینه به منظور جلوگیری از ایجاد سود و یا زیان غیرمنطقی به برخی از مراکز درمانی که باعث تصمیم گیری اشتباه برای مدیران ارشد مجموعه می شود.

وی افزود: این شرکت موظف به تعیین تکلیف پیش پرداخت ها و دریافتنی های تجاری و سایر دریافتنی ها و پرداختنی های تجاری و پیش پرداخت ها، مبالغ راکد به نقل از سنوات قبل است.

آخوندی در ادامه دارایی‌های ثابت را فاقد پوشش بیمه اعلام کرد.

نورمحمدی: در سال ۱۴۰۱ قریب به ۴ میلیون نفر از خدمات مراکز درمانی بهره‌مند شدند

در ادامه امیر حاجی نورمحمدی، مدیر عامل شرکت شهر سالم در توضیحاتی اظهار کرد: همانطور که می‌دانید شرکت شهر سالم ۱۹ مرکز درمانی دارد که خدمات مستقیم و سرپایی را به طور کامل به پرسنل و بازنشستگان شهرداری و شهروندان ارائه می‌دهد، در سال ۱۴۰۱ قریب به ۴ میلیون نفر از خدمات مراکز درمانی بهره‌مند شدند و نزدیک به ۱۴۷۰ مرکز نیز طرف قرارداد شرکت هستند که خدمات صفر تا صدی ارائه می‌دهند.

نورمحمدی در خصوص موضوع مالیات و دارایی در شرکت شهر سالم بیان کرد: موضوع مالیات و دارایی شرکت شهر سالم در دوره مدیریت قبل پیگیری نشده است و ما در ابتدای مدیریت جدید بر آن شدیم که این موضوع را پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم اما موضوعی که در شرکت شهر سالم گریبانگیر ما شد این بود که دو هفته بعد از روی کار آمدن مدیریت جدید، کلیه حسابهای شرکت توسط شرکت تامین اجتماعی بسته شد و به این ترتیب مقرر شد که قریب به ۴۰ میلیارد تومان از منابع شهرداری و شرکت برداشت شود.

وی افزود: کار شایسته ای که در این مدیریت انجام شد اخذ رای قطعی در خصوص شرکت تامین اجتماعی بود یعنی ۴۰ میلیارد تومان شهرداری در این موضوع ذینفع شد، در خصوص موضوع دارایی نیز با اعتراض‌های انجام شده و پیگیری در هئیت بدوی، ۳۰ میلیارد تومان مطالبه شد که قطعا رای لازم را خواهد آورد؛ در مجموع موضوعات مختلف از جمله قراردادهای که در این مدت وجود داشته سر و سامان یافته و حل شده است و عمده با مشکلات ما در خصوص پرداخت طرف‌های قراردادهاست که اگر حمایت‌های لازم از سوی شورا و شهرداری در این خصوص انجام شود، مشکل حل خواهد شد.

امانی: درمان از حقوق کارکنان مهم‌تر است
ناصر امانی، عضو شورا در ادامه بررسی گزارش حسابرس شورا در خصوص شرکت شهر سالم در تذکری گفت: همانطور که گفته شد این گزارش مطلوب است و مشکلی از این حیث وجود ندارد اما نکته در خصوص درمان پرسنل شهرداری است؛ درمان از حقوق کارکنان مهم‌تر است یعنی به همان اندازه که ما روی پرداخت حقوق سر موقع حساس هستیم، درمان کارکنان به مراتب حساس‌تر است لذا درخواست می شود بدهی که شهر سالم به شهرداری دارد، هر چه زودتر پرداخت شود، اگر بدهی هم وجود دارد باید سطح قابل قبولی داشته باشد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید مراکز درمانی شرایط مناسبی ندارند و در صورت مواجهه با مشکل قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کرده و ارائه خدمات به کارکنان شهرداری ارائه نمی‌دهند.

پیرهادی: ضرورت به روزرسانی تجهیزات شرکت شهر سالم

در جریان بررسی این گزارش مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص سرویس‌های مجموعه شهر سالم متذکر شد: بسیاری از سرویس‌های این مجموعه فرسوده شده است، یعنی بسیاری از دستگاه‌ها و امکاناتی که در حال حاضر در شهر سالم وجود دارد، قابل استفاده نیست، لذا درخواست می‌شود برای سال جاری تدبیری در این باره اتخاذ شود تا تعدادی از تجهیزات مورد نیاز به روز رسانی شده و در صورت نیاز تجهیزات جدید خریداری شود.

وی افزود: در حال حاضر ما در شمال و غرب وضعیت خوبی داریم اما در جنوب و شرق با مشکلاتی مواجه هستیم، ضمن اینکه مرکز هم چندان وضعیت مناسبی ندارد، این موضوع باید مورد توجه قرار گرفته و پیگیری‌های لازم در این باره انجام شده و در بودجه‌ امسال لحاظ شود.

نورمحمدی: موضوع تعرفه مورد توجه قرار گیرد

در پایان نورمحمدی در پاسخ به تذکرات مطرح شده از سوی اعضا توضیح داد: در مدیریت جدید تمام درآمدها و منابع عمدتاً برای پرداخت هزینه‌ها بوده است و ما در اسناد متفرقه و بحث‌های مربوط به پرسنل و بازنشستگان تا حد توان این کار را انجام دادیم و با توجه به بودجه که در لایحه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده امید است بخش عمده‌ای از این مشکلات رفع شود، در چند سال اخیر موضوع تجهیزات در شرکت شهر سالم مسکوت بوده و مشکل عمده ما موضوع تعرفه است؛ با توجه به هزینه‌های سرسام آور در این زمینه اگر این موضوع به صورت خاص مورد توجه قرار نگیرد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

در پایان پرونده حسابرسی شرکت شهر سالم در سال های ۹۶ تا ۹۹ مطلوب اعلام و به تصویب اعضا رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا