شورای شهرصفحه اصلی

چمران: سرعت پیشرفت مترو در سال‌های اخیر کند بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرعت پیشرفت مترو چند سالی کند شده بود و امیدواریم اکنون شاهد افزایش خطوط و ایستگاه‌ها باشیم. 

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران در آیین بهره‌برداری از ایستگاه علامه جعفری و پنجاه‌وسومین شنبه امیدوافتخار گفت: یکی از نکات تاکیدی ما در شوراهای پیشین این بود که بزرگراهی به اسم علامه جعفری داشته باشیم. البته شخصیت بزرگوار تاریخ اسلام و کشور ما در قید این مسائل نیست.
چمران خاطرنشان کرد: دوست داشتیم که هر هفته ایستگاهی افتتاح می‌کردیم و عقب ماندگی‌ها جبران می‌شد. سرعت پیشرفت مترو چند سالی کند شده بود و امیدواریم اکنون شاهد افزایش خطوط و ایستگاه‌ها باشیم.

رییس شورای ششم عنوان کرد: پیش بینی این بوده که ۳۰ درصد از حمل‌ونقل عمومی ما با مترو صورت بگیرد. انشالله با طراحی خطوط جدید به این جایگاه خواهیم رسید. خطوط و ایستگاه‌ها ساخته می‌شود ولیکن واگن برای جابه‌جایی مردم به اندازه کافی وجود ندارد و در نتیجه این حرکتها صد درصدی نیست.

وی خاطرنشان کرد: استقبال مردم از مترو فراوان است اما کاهش معطلی و سرفاصله زیاد با افزایش واگن در خطوط امکان پذیر است. امیدواریم با پیش پرداخت دولت این امر صورت بپذیرد. نزدیک یک سال و نیم منتظر پرداخت اولیه دولت برای ساخت واگن هستیم. انتظار و اصرار داریم که دولت بدهی خود را پرداخت کند تا ۱۴ ماه بعد از پرداخت واگن ها را به خطوط تزریق کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا