شورای شهر

به ازای هر شغل چهار نفر در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند!

به گزارش شورا‌آنلاین، زهرا صدر اعظم نوری در جلسه کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با محوریت بررسی لایحه بودجه ۹۷شهرداری تهران در شرکت‌های «شهروند»،«شهرسالم» و سازمان زیباسازی شهرداری تهران، وجود نیروهایی مازاد نسبت به تعداد شغل ها در شهرداری تهران را یکی از مشکلات این مجموعه عنوان کرد

وی گفت: در برخی سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران، به ازای یک شغل چهار نیرو وجود دارد که پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها هزینه بزرگی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه میانگین دریافت حقوق در برخی سازمان های شهرداری برای هر چهار نفر هفت میلیون تومان است، گفت: این مبلغ با توجه به وجود چهار نیرو برای هر شغل، مبلغ زیادی نیست.

صدر اعظم نوری در جریان بررسی بودجه شرکت خدماتی «شهروند» با اشاره به برخی از خریدهای شهرداری از این شرکت خاطر نشان کرد: برخی خریدها مثل گچ و سیمان هزینه خرید این شرکت را افزایش می‌دهد که باید از فیلد کاری آن خارج شود.

نوری درباره مرمت، بازسازی و حفظ آثار تاریخی در شهر تهران، نیز با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی و شهرداری تهران گفت: هرچند وزارت ارشاد متولی حفظ این املاک است اما شهرداری هم تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و در این دوره سعی دارد تا فعالیت‌های خود را در زمینه مذکور افزایش دهد.

وی افزود: شهروندان نباید شهرداری را صرفا یک نهاد خدماتی بدانند و این سازمان باید رسالت خود در زمینه مسوولیت اجتماعی را نیز به خوبی انجام دهد و در این زمینه در بین شهروندان شناخته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، در جریان رسیدگی بودجه شرکت «شهر سالم» نیز با اشاره به اهمیت وجود مراکز درمانی اظهار کرد:حتی اگر وزارت آموزش و پرورش هم نباشد باید بیمارستان ومراکز بهداشتی وجود داشته باشند و به مردم خدمات دهد، چرا که سلامت مردم شوخی‌بردار نیست.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران چندی پیش لایحه بودجه سال ۹۷ را به شورای شهر تقدیم و کمیسیون های شورا درحال بررسی این لایحه برای تصویب در صحن شورای شهر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا